Nu har man dammat av 164 och suget är stort på att få lite mera mos i den

Nu läget så är motor receptet så här:
k-kam
Snäppet större avgasventiler
Lite portat och planat
Stålkamdrev
8-bultad vev
Brytarlös tändning
orginal e-grenrör
Och orginal insprutet

Motorn funkar klockrent men vill nu bygga nånting fränt i sug väg...
Tanken är bottenvrid

Så tankarna snurrar för fullt nu...
1*Mera volym i motorn = ca3800cc?
B21et kolvar avsvarvade med 230 stakar?
har läst om detta nånstans men vad finns det för problem med det??
Vad är maxborr i B30?
Fodra om är det nå att tänka på?
2*Toppen fins det ju mycket att hämta hem i men vad ska man sattsa på?
46-40 ventiler låter ju trevligt men behövs det när jag inte ska varva sååå mycket?
3*En passande kam till detta?
4*Förgasare har jag tänkt att köra med, och det lutar åt mikuni gasare 6st
VM 38 med UFO brickor = bättre flöde än flatside 40... + mycket billigare
Och sen kan jag skruva i dem för har ägt några polaris tripplar som man trimmat en heldel

Undrar över insugets längd för bra botten?
5*Extraktor är ju också ett måste och undrar vad man ska köra på...
6-2-1 eller 6-1
Lämplig längd hära???
Ser att KG säljer på beställning....
6*Sen så har jag en nyrenoverad M400 med ny sach koppling som ska få sig en 6-puckad sinter är tanken.. Har även en M410 men od har börjat bråka lite när man ska lägga i den...
7*Sen lite längre bak kommer bakaxeln som ska få sig en Aussie Locker....
Ja jag hoppas nu att det är några som vill byta lite tankar här så man kan bygga nå fränt av 164!
SKRIV