Mazda RX-4 Dragracing Team Back in black.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende

Inlägg av erikjakan »

Grymt ballt projekt, sugisar är snabbast ;)

/Erik
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

lasse wankel skrev:Nu har jag bromsat klart PP rallycross motorn :) 314 hk@9300 rpm blev resultatet. Vrid 250NM@8600 rpm. Körde motorn till 9800 rpm i bänken, det tona vill jag lova :hihi: Average mellan 6300 rpm och 9800 rpm är 260 hk vilket jag är mkt nöjd med 8) Motorn gick snålt o fint med FR 13.4-13.6 för maxeffekt, tyvärr är Grose Jet nålventilen på gränsen :thumbdown: Kommer kurvoe och mer siffror senare.
Fränt!!! :thumbright:

Vilken klass i rallycross då, 2400 eller?

//Nisse
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

j björk skrev:Häftigt, men lite bilder och en bromsfilm skulle ju inte skada :thumbright:
Kommer i snar framtid :thumbright:

/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

super7 skrev:
lasse wankel skrev:Nu har jag bromsat klart PP rallycross motorn :) 314 hk@9300 rpm blev resultatet. Vrid 250NM@8600 rpm. Körde motorn till 9800 rpm i bänken, det tona vill jag lova :hihi: Average mellan 6300 rpm och 9800 rpm är 260 hk vilket jag är mkt nöjd med 8) Motorn gick snålt o fint med FR 13.4-13.6 för maxeffekt, tyvärr är Grose Jet nålventilen på gränsen :thumbdown: Kommer kurvoe och mer siffror senare.
Fränt!!! :thumbright:

Vilken klass i rallycross då, 2400 eller?

//Nisse
Kommer gå i Norge i 3l klassen med EVO Volvos m.m Bilen är en 85a FB med Sellholm Dog Ring låda,Volvo axel med 6.12 samt Öhlin fjäderben :thumbright:

/Lasse
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Nu är bara ett dygn till vi står upplinade på Kjula :thumbright: Ska bli riktigt spännande och kul att se vad bil och motor kan prestera :!: Vädret är ju inga fel iaf och närmare 200 bilar anmälda. Om ni är på Kjula i helgen kom gärna fram och snacka och jag delar gärna ut visitkort :hihi: Be there or be square :lol:

/Lasse
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Äntligen kom vi i mål :thumbright: Men det tog tid och det blev bara 1 repa idag :thumbdown: Varvet på starten spökade som vanligt i denna bil med 3 släckta stift som följd. Tiden blev bara 11.91s-182 km/h. Bästa 60 fot satte vi iaf med 1.61s. Nu tar vi nya tag imorgon med nya stift och fulladat Odyssey batteri så kommer det gå bättre 8) Tack till Fernis som filmat idag och kommer ha video kameran i bilen imorgon :D Tack även till StreetoStrip som "tände på" bilen och kommer göra ett reportage :shock: See Ya tomorrow :!:

/Lasse
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

roligt att få vara på banan med bygget..

Hoppas det flyter för er imorgon grabbar
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Tack Tommy! Ja nu är det bara frukost och iväg till Kljula med lite prylar så är det race igen. Toppenväder och 15 grader i Sumpan kl 06.00 :D
Återkommer med Söndagens blograppport ikväll :hihi:

/Lasse
turon09 (AnTe)
För mycket laddtryck

Inlägg av turon09 (AnTe) »

tjenare

tack för ett fint race det var skit kul att prata med dig på kjula synd att man inte fick se bilen mera.....vilken grym bil du har :twisted: :twisted: den är rickigt häftig :D

här har du min tråd ifall du vill läsa lite
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0

MvH Andreas / ålänningarna
toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Tack för alla positiva saker du nyss nämt :D Kollat igenom din projekttråd och bilen ser ju ut att ha riktigt bra chassie till att åka 9or med 8) Som vi sa en liten 100 kg klump i Starletens motorrum skulle sitta som gjuten :hihi: Du kan nju bygga och konstruera och jag bygga motorer så detta kan bli en riktigt bra kombination :thumbright: Skicka mig gärna ett PM så kan vi diskutera mera.

/Lasse
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Sverige-Finland 0-1 :hihi: Ja vi lyckades bara åka 11.91s-182 km/h med RX-4an i Lördags :( Men vi vet om våra brister gällande motor,chassie och förare :hihi: Motorn hade ca 250 hk i Lördags och ännnu mindre i enda repoan på Söndan då kompet försvann på främre kammaren. Vi river ur motorn ikväll och åtgärder felet och kommer anmäla oss till TSDS racet i V'ster[s 27.28&6 FUCK UP tangbord&dator nu! Kommentera g'rna s[ skriver jag mer sen :!:

&Lasse
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Har plockat ner motorn igår kväll. Den är byggd på en gammal stomme från 77 viket inte höll specen när vi började plocka ut effekt och därmed väme :thumbdown: Vi bygger en ny motor med WR Spec för dragracing. Den blir en uppgradering från den gamla rallycross specen vi åkte med i helgen :thumbright: Kommer bromsa nya motorn hos DR Ernie i början av Juli och förhoppningsvis ut och raca i mitten av Juli :hihi:

/Lasse
Knuts
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Knuts »

Synd på motorn :( Hoppas ni får allt att funka och åker en riktig dräpartid! Önskar er all lycka ;) Finns det nån video från helgen?

Mathias
10 seconds.....

Mathias Knuts
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Ja det var väl inte vad vi hade hoppats på... Men vi jobbar på Micke o jag med den nya WR Dragracing motorn så mycket vi kan (vi måste ju sköta våra jobb också :lol: ). Det kommer en video från Fernis Productions i slutet av veckan :wink:

/Lasse
lasse wankel
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av lasse wankel »

Micke och Åke rev ur det gamla elsystemet igår :thumbright: Där sparade vi 1.5 kg :hihi: Åke lägger nu in tredje elhärvan förberett för den fjärde också :lol: Efter detta ska Åke pensionera sig :doh: Imorrn lämnar Micke de nya WR PP husen för moddning för tredje tändstiftet :D Hoppas få tillbaka rotorhusen före midsommar och skruva ihop motorn veckan därpå :shock: To be continued 8)

/Lasse
Skriv svar