Hur få handlederna att hålla? GYM fråga

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

mh skrev:Kör lite lättare :wink:
Vet inte om du provat köra cable cross maskinen med en bra övning för biceps.
Ställer upp "hjulen" i högsta läget. , hantag på, armarna rätt ut som romerska ringar. flytta fram ett halv steg, så axlar armar ligger i linje
med linorna. försök att fixera arbågarna dra intåt kroppen.. jobbigt
att förklara . Men den är bra för handlederna med..
fattar vilken övning du menar :thumbright:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

lindblad skrev:Iofs kanske man borde passa på att lyfta på hatten, köra med 35kgshantlar i preachercurl är det få av sverigeliten i bodybuilding som ens klarar av, enda som jag faktiskt sett göra det (hittils) är ronnie coleman (8 x mr. olympia) så vi har en kraftkarl av rang här på forumet :hihi:

(muskeln du syftar på heter M. flexor carpi ulnaris och är en av underarmens ca 10 böjarmuskler)
okey.. Men nog vet ja endel killar (3iaf) som klarar dom vikterna ändå.. Bodybuilding e för mesar :hihi: Använder mina muskler till annat :twisted:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Fagervall skrev:varför köra så tungt då?
Kör lite lättare och reppa fler gånger, handlederna blir ju starkare eftersom.
Har aldrig använt wraps eller nåt överhuvudtaget och har inte haft problem med att det sviker, men ofta kör man onödigt tungt, speciellt på axlar.
Biceps är väl också en övning som folk kör med för mycket vikt, får att få "stora" beachmuskler =). hellre en liten och deffad, än en stor o slapp, då ser den lilla nästan större ut i allafall =)
Att köra många reps tar oftast mer på psyket än på muskeln för många, men man får bra kondititon och seghet.
Brukar repa som minst på tyngsta jag orkar 5x2ggr ibland 6x2ggr beroende på motivation och mjölksyra.. Brukar annars köra med lättare ca 25kg biceps runt 10-12x2ggr.. Kör en deffkur nu och vill ner till ganska exakt 92,9kg pga 93kg rankas man som tungviktare inom MMA/boxning etc.. 92,9kg och man är maxad light heavyweight.. Nån som vill köra fyllebrottning nån helg? :hihi:
Dänniz 073-8447664
svecke
För mycket laddtryck

Inlägg av svecke »

Dennis Öhman skrev: Kör en deffkur nu och vill ner till ganska exakt 92,9kg pga 93kg rankas man som tungviktare inom MMA/boxning etc.. 92,9kg och man är maxad light heavyweight.. Nån som vill köra fyllebrottning nån helg? :hihi:
Om du ändå ska deffa så skulle jag ha börjat köra fler reps för att få lite mer fart på förbränningen + att du sparar din handled lite. Gäller att hitta en övning eller stång , hantel eller vinkel som är skonsammare för handleden men om du kör på 35kg i hantelcurl så lär du ha gymat ett tag och förstår vad jag pratar om. Tränar själv MMA och dom perioder jag kör tungt (6-8 reps) så känner jag direkt när jag kör MMA att mjölksyran kommer snabbare mot för när jag ligger på 12-14 reps.
142 Turbo
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Jo. Men har börjat lösa sig. Klarar stadiga 25kg nu utan ajaj.. Tidigare tog 12,5kg ont.. Men ska sucsesiva mej uppåt.. Vilken klass går du i MMA. Har själv övat lite och tycker de e skitskoj slåss på jämna villkor utan en massa rättsliga efterspel. Vilken klass väger du in på? Själv klarar jag light heavyweight om ja får 1-2dagar uttorkning innan invägning.. ligger nu på ca 94kg..gränsen mot heavy är 93.. light heavy 92,9kg..
Dänniz 073-8447664
svecke
För mycket laddtryck

Inlägg av svecke »

Ligger på ca 92kg och är lite rund runt magen :lol: skulle väl igentligen kunna ligga i mellanvikt 77kg-84kg vid invägningen och sen vid match ligga på ca 86kg. Tränar MMA mest för att det är så jäkla roligt men har tyvär inte tid att träna MMA 4 gånger i veckan + gym och löpträning som krävs om man ska gå matcher. Håller på renovera kåken + att familjen kräver sin tid. Men någon gång ska man väl få testa nerverna i ringen :thumbright:
142 Turbo
Freppazz
För mycket laddtryck

Inlägg av Freppazz »

svecke skrev:
Dennis Öhman skrev: Kör en deffkur nu och vill ner till ganska exakt 92,9kg pga 93kg rankas man som tungviktare inom MMA/boxning etc.. 92,9kg och man är maxad light heavyweight.. Nån som vill köra fyllebrottning nån helg? :hihi:
Om du ändå ska deffa så skulle jag ha börjat köra fler reps för att få lite mer fart på förbränningen + att du sparar din handled lite. Gäller att hitta en övning eller stång , hantel eller vinkel som är skonsammare för handleden men om du kör på 35kg i hantelcurl så lär du ha gymat ett tag och förstår vad jag pratar om. Tränar själv MMA och dom perioder jag kör tungt (6-8 reps) så känner jag direkt när jag kör MMA att mjölksyran kommer snabbare mot för när jag ligger på 12-14 reps.
Jag skulle nog göra helt tvärt om.. köra tyngre reps o ev. något mer set, för att bibehålla så mkt muskler som möjligt. O ha en icke-gymdag för cardio :thumbright:
Användarvisningsbild
Robbo
Lite mer laddtryck

Inlägg av Robbo »

Jag brukar köra tungt och få reps för stora muskler :)
För handlederna/händera/underarmar brukar jag köra:
Rulla tunga hantlar utanför bänk handen upp/ner
Powerball
Pinne och snöre som man rullar upp en vikt med
Skivstång bakom rumpan och rulla den i handen och lyft7
captain of crunch 1 2

Sen tränar man ju aoutomatiskt handlederna när man tränar allt som man håller i sig i :lol:
svecke
För mycket laddtryck

Inlägg av svecke »

Freppazz skrev:
svecke skrev: Om du ändå ska deffa så skulle jag ha börjat köra fler reps för att få lite mer fart på förbränningen + att du sparar din handled lite. Gäller att hitta en övning eller stång , hantel eller vinkel som är skonsammare för handleden men om du kör på 35kg i hantelcurl så lär du ha gymat ett tag och förstår vad jag pratar om. Tränar själv MMA och dom perioder jag kör tungt (6-8 reps) så känner jag direkt när jag kör MMA att mjölksyran kommer snabbare mot för när jag ligger på 12-14 reps.
Jag skulle nog göra helt tvärt om.. köra tyngre reps o ev. något mer set, för att bibehålla så mkt muskler som möjligt. O ha en icke-gymdag för cardio :thumbright:
Klarar man av att deffa och samtidigt ligga i en fas av tung träning så gör man det jävligt bra. Sliter väldigt mycket att ligga köra 5-6 reps med tung träning. Med deffning på det då tror jag att man endera tappar muskelmassa eller att deffningen går åt pipan för att kroppen skriker efter mat och man börjar fuska med maten.
142 Turbo
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Tyvärr vill kroppen ha mycke käk :thumbdown: Så dieten i säg är ju tonfisk och torr kyckling.. Sen tillskottsvitaminer, ibland måltidsersättning (när man orkar vara utan mat) och så jvligt mycke vilja pga strandformen :hihi: Har börjat närma mej målet nu, bara kontinuerliga 2kg kvar.. Och så kan ja inte träna nu vilket passar mej bra pga handleden.. Tatuerade mej i tisdags.. Och måste chilla lite.. Men sen igång fort som f-n.. Råaste tatueringen hitills Bild
nytvättad och första lufttaget för tatoon därav färgresterna
Dänniz 073-8447664
Skriv svar