lasse wankel skrev:Nu har jag bromsat klart PP rallycross motorn 314 hk@9300 rpm blev resultatet. Vrid 250NM@8600 rpm. Körde motorn till 9800 rpm i bänken, det tona vill jag lova Average mellan 6300 rpm och 9800 rpm är 260 hk vilket jag är mkt nöjd med Motorn gick snålt o fint med FR 13.4-13.6 för maxeffekt, tyvärr är Grose Jet nålventilen på gränsen Kommer kurvoe och mer siffror senare.
lasse wankel skrev:Nu har jag bromsat klart PP rallycross motorn 314 hk@9300 rpm blev resultatet. Vrid 250NM@8600 rpm. Körde motorn till 9800 rpm i bänken, det tona vill jag lova Average mellan 6300 rpm och 9800 rpm är 260 hk vilket jag är mkt nöjd med Motorn gick snålt o fint med FR 13.4-13.6 för maxeffekt, tyvärr är Grose Jet nålventilen på gränsen Kommer kurvoe och mer siffror senare.
Fränt!!!
Vilken klass i rallycross då, 2400 eller?
//Nisse
Kommer gå i Norge i 3l klassen med EVO Volvos m.m Bilen är en 85a FB med Sellholm Dog Ring låda,Volvo axel med 6.12 samt Öhlin fjäderben
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Nu är bara ett dygn till vi står upplinade på Kjula Ska bli riktigt spännande och kul att se vad bil och motor kan prestera Vädret är ju inga fel iaf och närmare 200 bilar anmälda. Om ni är på Kjula i helgen kom gärna fram och snacka och jag delar gärna ut visitkort Be there or be square
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Äntligen kom vi i mål Men det tog tid och det blev bara 1 repa idag Varvet på starten spökade som vanligt i denna bil med 3 släckta stift som följd. Tiden blev bara 11.91s-182 km/h. Bästa 60 fot satte vi iaf med 1.61s. Nu tar vi nya tag imorgon med nya stift och fulladat Odyssey batteri så kommer det gå bättre Tack till Fernis som filmat idag och kommer ha video kameran i bilen imorgon Tack även till StreetoStrip som "tände på" bilen och kommer göra ett reportage See Ya tomorrow
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Tack Tommy! Ja nu är det bara frukost och iväg till Kljula med lite prylar så är det race igen. Toppenväder och 15 grader i Sumpan kl 06.00
Återkommer med Söndagens blograppport ikväll
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
tack för ett fint race det var skit kul att prata med dig på kjula synd att man inte fick se bilen mera.....vilken grym bil du har den är rickigt häftig
Tack för alla positiva saker du nyss nämt Kollat igenom din projekttråd och bilen ser ju ut att ha riktigt bra chassie till att åka 9or med Som vi sa en liten 100 kg klump i Starletens motorrum skulle sitta som gjuten Du kan nju bygga och konstruera och jag bygga motorer så detta kan bli en riktigt bra kombination Skicka mig gärna ett PM så kan vi diskutera mera.
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Sverige-Finland 0-1 Ja vi lyckades bara åka 11.91s-182 km/h med RX-4an i Lördags Men vi vet om våra brister gällande motor,chassie och förare Motorn hade ca 250 hk i Lördags och ännnu mindre i enda repoan på Söndan då kompet försvann på främre kammaren. Vi river ur motorn ikväll och åtgärder felet och kommer anmäla oss till TSDS racet i V'ster[s 27.28&6 FUCK UP tangbord&dator nu! Kommentera g'rna s[ skriver jag mer sen
&Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Har plockat ner motorn igår kväll. Den är byggd på en gammal stomme från 77 viket inte höll specen när vi började plocka ut effekt och därmed väme Vi bygger en ny motor med WR Spec för dragracing. Den blir en uppgradering från den gamla rallycross specen vi åkte med i helgen Kommer bromsa nya motorn hos DR Ernie i början av Juli och förhoppningsvis ut och raca i mitten av Juli
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Ja det var väl inte vad vi hade hoppats på... Men vi jobbar på Micke o jag med den nya WR Dragracing motorn så mycket vi kan (vi måste ju sköta våra jobb också ). Det kommer en video från Fernis Productions i slutet av veckan
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.
Micke och Åke rev ur det gamla elsystemet igår Där sparade vi 1.5 kg Åke lägger nu in tredje elhärvan förberett för den fjärde också Efter detta ska Åke pensionera sig Imorrn lämnar Micke de nya WR PP husen för moddning för tredje tändstiftet Hoppas få tillbaka rotorhusen före midsommar och skruva ihop motorn veckan därpå To be continued
/Lasse
Bygger gat och tävlings wankel motorer. Råd och tips? Pm eller maila.