SUCKHH!!
Jag har en Innovate lc-1 sond som ger ca 3v in i sprutet men i datorn står det 5000mv hela
tiden.
Jag har monterat 2 hallgivare från en 740, en som trigger och en som home.
Bilen går men får inte den att räkna i datorn.
Har även 2,5 volt på SPARE AD (röd svart kabel) utan att den är inkopplad.
Varvräknaren på datorn flippa och stog på 16000varv när jag körde på startmotorn då startade den ej. Efter några förösk blev den normal och då gick den i gång.
Det ända jag kan tänka mig är jordfel eller trasig styrbox. Vad tror ni?
All hjälp är välkommen
Haltech EX6 problem
Moderator: backeliten
Haltech EX6 problem
turbo is the shit
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 5
- Blev medlem: fre jun 05, 2009 12:08 pm
- Ort: TIDAHOLM
Jag har ett liknande problem med min Haltech-box.
Bygger om en Ford V8 351 Cleveland till insprut.
Msd-fördelare med magnetgivare som inte heller kan
skicka tillbax vettig signal till boxen.
Har haft allt från 0, 150, 1500 till 12000 rpm.
Fast 2 vägar att gå:
* Pertornix fördelare med hall-givare istället
* Vevaxelgivare
Jag väntar på att min fördelare från Pertronix ska komma.
Har du fått någon lösning på ditt problem?
Bygger om en Ford V8 351 Cleveland till insprut.
Msd-fördelare med magnetgivare som inte heller kan
skicka tillbax vettig signal till boxen.
Har haft allt från 0, 150, 1500 till 12000 rpm.
Fast 2 vägar att gå:
* Pertornix fördelare med hall-givare istället
* Vevaxelgivare
Jag väntar på att min fördelare från Pertronix ska komma.
Har du fått någon lösning på ditt problem?
Bygga om 351Cleveland till insprut är inte gjort i en handvändning...