TCN-JONNO skrev:Ballt! Sjuk tid/hastighet. Snabbast med Volvo 8v någonsin?
Tror att finnarna med amazonen körde 7.97...En tid att sikta mot?! Imponerad av att ni inte gör som så många söderut å vrider på allt direkt för att få en tid att snacka om i garaget...Kapa ett par tiondelar på åttingen å vrid på lite effekt så borde det gå en hög sjua Lycka till!
Danne skrev:Ja då är det dags o väcka liv i tråden igen, har varit i burträsk hos Robert Ågren i hans bromsbänk i helgen och fortsatt där vi slutade i våras. I fredags riggade vi motorn och körde den som sugmotor för att sen hänga dit turbon idag, det hela slutade mycket bra och motorn är dessutom hel
Vi gav oss vid 3,1bar då vi utnyttjade 8st 1600cc spridare 97% vid lamda 6,5, motorn lämnade då 890hk och 980nm i vrid, därmed är rekordet med 8v topp tillbaks i sverige, vad jag vet har ingen bromsat nåt mer?. Ett stort tack till Robert bakom spakarna samt Fredde, Micke och Jocke som hjälpt till i helgen
Det här rekordet är naturligtvis Volvo 8v, vem har bromsat mest ur en 4 cyl 8v spis? Dom hade kring 1000 vet jag i blowfish bilen som Troy Trepanier byggde, den var på 2.9 liter.
Fredde Holmgren skrev:Det här rekordet är naturligtvis Volvo 8v, vem har bromsat mest ur en 4 cyl 8v spis? Dom hade kring 1000 vet jag i blowfish bilen som Troy Trepanier byggde, den var på 2.9 liter.
Jag tror det blev 13?? för troy tillsist i blow fish och har sett andra liknande fast cheva där dom plockar 1200-1400, nä jag vet inte vad rekordet är , jag var bara lite konfunderad över vad deras rekord va för rekord.
Vem hade 8v volvo rekordet innan om det inte va i Sverige?