Hjälp! Nya motorn går dåligt
Hjälp! Nya motorn går dåligt
Hejsan! Har bytt motor nu i 142an men får inte nya motorn att gå något bra alls.
Specifikationer på nya motorn:
Weber 36/36
D-kam
Planad och portad topp
085-fördelare.
Om det är nått mer som är väsentligt så fråga.
Hur som helst. Motorn startar, men har ingen tomgång över huvudtaget.
För att hålla igång motorn måste jag pumpa på gasen och hålla motorn över 2000 varv.
Försöker jag hålla jämn gas på 2000 varv så går den väldigt ojämnt.
Har kollat bestyckningen enligt misabs tabell och den ska stämma överrens med min motor.
Har provat ställa tändningen lite för hand men det hjälper inte för att få någon tomgång överhuvudtaget.
Vore väldigt tacksam för hjälp!
Specifikationer på nya motorn:
Weber 36/36
D-kam
Planad och portad topp
085-fördelare.
Om det är nått mer som är väsentligt så fråga.
Hur som helst. Motorn startar, men har ingen tomgång över huvudtaget.
För att hålla igång motorn måste jag pumpa på gasen och hålla motorn över 2000 varv.
Försöker jag hålla jämn gas på 2000 varv så går den väldigt ojämnt.
Har kollat bestyckningen enligt misabs tabell och den ska stämma överrens med min motor.
Har provat ställa tändningen lite för hand men det hjälper inte för att få någon tomgång överhuvudtaget.
Vore väldigt tacksam för hjälp!
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Brytare, konding, rotor, lock, kablar etc är nytt. La ner drevet så att det fick en 35 eller 30 gradig vinkel (enligt verkstadshandbok). Så det borde vara rätt. Ska prova justera mer på förgasaren och kolla efter kyvluft i bromsservo etc. Har provat vrida fördelaren men det ger ingen större skillnad.
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Jo då de gör dom
Men tänder på fel å går inte sjustera tändningen därför jag tänkte de kunde å vara de.. Du har tage upp stiften å kolla så dom tänder även nya stift kan ju vara felande. Men om allt e rätt så ska den ju gå 
Men som sagt låter ju lite som tändnings fel. Å du har kolla så de är nollat riktigt att 1ans cylinder e i topp när rotorn står jäms för de lilla hacket på fördelar kanten?

Men som sagt låter ju lite som tändnings fel. Å du har kolla så de är nollat riktigt att 1ans cylinder e i topp när rotorn står jäms för de lilla hacket på fördelar kanten?
Ja e int bitter!!
-
- Ganska mycket laddtryck
Har provat allt möjligt idag. Gick igenom alla munstycken på webern och blåste osv. Gick fortfarande skit. Bytte till orginalförgasaren, strombergaren, som jag vet fungerat på andra motorn. Nu har jag "tomgång", men motorn går hur dåligt som helst, upp å ner, den skakar i sitt fäste. Har kollat ventilspelet. Har bytt till tändfördelaren som satt på orginalmotorn. Hur man än rör på fördelaren så går den fortfarande skit.
Tändföljden är 1342, detta ska stämma?
När jag tar ur 1ans tändkabel när motorn är igång så blir det inte mycket skillnad. Däremot om man tar ur 2,3 eller 4 så börjar motorn "skaka/gunga" ännu mer.
Motorn låter allmänt sett inte frisk när man kör med den heller. Den rycker och har sig precis som när den bara går på 3 burkar.
Om ingen har någon mirakelkur så får jag nog byta tillbaka till orginalmotorn
Tändföljden är 1342, detta ska stämma?
När jag tar ur 1ans tändkabel när motorn är igång så blir det inte mycket skillnad. Däremot om man tar ur 2,3 eller 4 så börjar motorn "skaka/gunga" ännu mer.
Motorn låter allmänt sett inte frisk när man kör med den heller. Den rycker och har sig precis som när den bara går på 3 burkar.
Om ingen har någon mirakelkur så får jag nog byta tillbaka till orginalmotorn

- Amazon_Sleper
- För mycket laddtryck
Har provat mellan olika stift och kablar. Hehe, inget verkar göra någon större förändring.
Film på gången:
http://www.youtube.com/watch?v=7Eu0SnAH2Cc
Skrammlar gör den med av någon anledning.
Film på gången:
http://www.youtube.com/watch?v=7Eu0SnAH2Cc
Skrammlar gör den med av någon anledning.