Jaha dags för en lite update då men det är verkligen en liten hehe. Har stått rätt still med bygget nu då man inte haft så mycket lust just nu o sen har man köpt en annan leksak som har tagit upp lite tid
Nya leksaken
Sen så är balken färdigmålad nu i alla fall Nu ska jag bara beställa lite plastbussningar o så också.
Fick lite mer gjort idag. Har gjort rent bärarmarna från all underredsmassa o skit. Usch vilket tråkigt jobb det är, skrapa bort det mesta med kniv o sen på med en massa avfettning o köra med högtryckstvätten så blir det bra rent i alla fall
Fortsätter med mina små updates hehe. Idag pressade jag ur bussningarna i bärarmarna och slipade bort lite rost o skit innan jag la första lagret med färg. Ska sätta mig o beställa hem lite nya bussningar o grejer nu.
Måste säga att den roterande stålborsten till vinkelslipen va ruskigt bra
Märkte idag att höger bärarma va ju riktigt krokig vid ena bussningen, måste tagit i en sten eller nått. Så jag får nog skaffa en ny om det inte går att rikta till den lite. Tur att den är uppmålad så den blir fin på skrothögen
Lite dåligt med uppdateringar nu då det inte hänt mycket alls faktiskt.
Fick i alla fall tag på en fin bärarm och har målat upp dem nu. Beställde bussningar o grejer idag så snart är det dags o byta balken o montera ihop framvagnen igen
Idag monterade jag ihop hela framvagnen o bilen står på hjulen igen Dock är det långt ifrån klart då jag bara slängde ihop framvagnen för att kunna få den på hjulen igen. Nu ska den rullas ut ur garaget o projektet kommer läggas på is ett tag tror jag Har tappat suget just nu o sen måste jag har plats i garaget för service på hojen m.m. Den kommer nog få stå ute över vintern så får man ta tag i den i vårdagar igen
Måste säga att det kommer bli skönt stuk på den Dock ska dom äckliga vita däcksidorna bort!!