Tight motor
Tight motor
Stötte på en motor som behövde kokvatten eller varmluftpistol, för att köras in. Erfarenheter? Räcker det med en "uppvärmd" start för att den skall köras in?
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 8
- Blev medlem: ons mar 14, 2007 1:33 pm
- Ort: Ånäset
Dom är tajta från början, brukar dock alldrig förvärma en ny motor.
inkörningen blir enligt mig bättre om den får sköta proceduren själv än om man ska hålla på & förvärma o.s.v.
men det är ju såklart upp till var & en hur man vill göra.
lossa stiftet lite när du skall starta den & dra åt när du fått igång motorn
inkörningen blir enligt mig bättre om den får sköta proceduren själv än om man ska hålla på & förvärma o.s.v.
men det är ju såklart upp till var & en hur man vill göra.
lossa stiftet lite när du skall starta den & dra åt när du fått igång motorn
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
varför då?opelmannen skrev:Dom är tajta från början, brukar dock alldrig förvärma en ny motor.
inkörningen blir enligt mig bättre om den får sköta proceduren själv än om man ska hålla på & förvärma o.s.v.
men det är ju såklart upp till var & en hur man vill göra.
lossa stiftet lite när du skall starta den & dra åt när du fått igång motorn
sorry att jag lånar tråden lite
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Alla nya motorer "pinchar" lite när de är alldeles nya, behöver absolut förvärmas. Detta beroende på att annars tar vevstaken stryk, och lagren lite också. Sen under inkörning bör man köra den helt varm för att sedan ställa nålarna bättre. Detta allt för längre hållbarhet på motorn samt att kolv och foder skall "sätta" sig. Dvs man får inte köra för kallt under inkörning heller.
Mvh/Peter
Mvh/Peter