TAXI674/Palle. skrev:ett tips är att lacka en bagage lucka liggandes så får man mettallic kornen åt rätt håll!annars får man en annan skiftning på lacken!
Jo tack för tipset. Ska absolut göra det nästa gång men framförallt ha bättre ljus också och göra det en varmare dag.
Var ett tag sen jag uppdaterade... Har mest gått och samlat verktyg osv. Nu har jag iallafall satt upp ett nytt fint garage. Köpt en ny kompressor osv. Så jag kanske ska kunna lackera bilen.
Här var det tomt och smutsigt
Evigheters slipande av krackelerade taket. Gjorde en beräkning på ca 6 timmars slipande men den tidsplanen sprack direkt.
Slipa, slipa....
Rensning och slipning av kaross
Spackla, spackla...
Damm..
Motorummet lackat. Otroligt svårt att ta bilder i nya garaget.
Har vart sugen på en sån här länge! roligt projekt!! Hoppas starkt på en turbopuffra snart! Stora fälgar och en halvmeter läögre sedan är den ju kunglig!
motorn är klar för att kastas ner i bilen. var lite trix med spridarna men nu sitter dom så det är bara börja dra el och starta upp den
kanske så hinner vi det i helgen
Amazon67 skrev:Har vart sugen på en sån här länge! roligt projekt!! Hoppas starkt på en turbopuffra snart! Stora fälgar och en halvmeter läögre sedan är den ju kunglig!
Takcar tackar. Andra större fälgar kommer kanske nästa helg. Bilen blev inte så mycket lägre med motorn som jag trodde. Men sänkning kommer nog så småningom.
härligt att se att nån tar sig ann en sådan klenod.. kul att se att du bygger ms.. vill sätta det på min RT motor med.. håller på studerar som bäst hur och var när varför man gör.. lycka till med bygget
Nu bilen äntligen fått rulla några meter med egen kraft. Än så länge utan överladdning, tryckrören är under uppbyggnad.
Var lite kämpande att få startmotorn och laddningslampan att fungera för att jag glömt att koppla ihop ett kontaktstycke. Men till slut så löste sig det mesta.
Här är en liten film. Ingen super kvalite, filmat med mobilkamera. Synd på ljudet som lät tusen gr häriligare i värkligheten. http://www.youtube.com/watch?v=5zAawao1sBU