Wittmann - MB 190 16V Tack för året som varit Motor Nord!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
hoppas att det inte är nått allvarligt lycka till.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Igår hittade jag varför den gick så segt.
Spridarna höll på att lossna!
Nu sitter dom med gänglåsning iaf.
Sen idag så fick den nått fel och började gå på 3 cyl.
Efter massa sökande så visade det sig att Vemset själv hade stängt av den spridare som inte fungerade. Mycket udda, men tydligen kunde sånt hända när man hade datorn ikopplad.
Nu ska jag testa och lägga in mappen från Motor Nord igen...kanske något annat som fuckat ur också?
Spridarna höll på att lossna!
Nu sitter dom med gänglåsning iaf.
Sen idag så fick den nått fel och började gå på 3 cyl.
Efter massa sökande så visade det sig att Vemset själv hade stängt av den spridare som inte fungerade. Mycket udda, men tydligen kunde sånt hända när man hade datorn ikopplad.
Nu ska jag testa och lägga in mappen från Motor Nord igen...kanske något annat som fuckat ur också?
/Johnny Häggblad
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
kanske läge att ringa anticimex och lokala hälsovården tror generalen kan ha fått svininflänsan 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Prata med han förra veckan jag å och då lät han inge pigg 
Hoppas han kryar på sig snabbt!

Hoppas han kryar på sig snabbt!
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Jag tankade in mappen igen och vips så gick bilen bättre igen.
Men den har nått ryck för sig ännu som jag inte hittat felet till...ska dock fortsätta felsökningen så...
Dessutom jävlas kopplingshydrauliken lite, ska byta slavcylinder innan helgen och hoppas att det är det som krånglar.
Men den har nått ryck för sig ännu som jag inte hittat felet till...ska dock fortsätta felsökningen så...
Dessutom jävlas kopplingshydrauliken lite, ska byta slavcylinder innan helgen och hoppas att det är det som krånglar.
/Johnny Häggblad
Om du kör 1.0.73 eller 1.0.78 (säkert fler äldre versioner som är drabbade), tänk då på att det finns en bugg i MegaTune som inte återställer knappen som aktiverar ALS, så den blir ställd på "0" och inte "DISABLED". Det händer varje gång du laddar in en MSQ-fil i boxen.
Man ser det direkt då ALS-lampan i MegaTune fladdrar av/på mest hela tiden.
Det kan bli mysko fel om man har datorn ansluten via 220V i garaget och inte via bilen och en 12V-adapter. Jordningen fungerar inte som den ska då. T.ex kan VEMS-firmware inte starta upp som den ska då den tror att man kortslutit RX och TX, då går den in i bootloader-läger, man kan märka det på att displayen är blank (initieras inte) och att bränslepumps-reläet oftast dras och går hela tiden. Tyvärr kan en eller flera spridare stå öppna också = bränslefylld motor.
Vad som händer beror lite på hur gammal box man har, för dom första hade inte en bootloader som stängde av alla utgångar korrekt innan firmware laddades in och startades (går på millisekunder).
Det vill säga, har man en hyfsat ny box händer inte det här, vi pratar inköpt sista två åren åtminstone.
Är man i bootloader-läge av eget val, det gäller då att ha säkringarna dragna till spridare och tändspolar.
Man ser det direkt då ALS-lampan i MegaTune fladdrar av/på mest hela tiden.
Det kan bli mysko fel om man har datorn ansluten via 220V i garaget och inte via bilen och en 12V-adapter. Jordningen fungerar inte som den ska då. T.ex kan VEMS-firmware inte starta upp som den ska då den tror att man kortslutit RX och TX, då går den in i bootloader-läger, man kan märka det på att displayen är blank (initieras inte) och att bränslepumps-reläet oftast dras och går hela tiden. Tyvärr kan en eller flera spridare stå öppna också = bränslefylld motor.
Vad som händer beror lite på hur gammal box man har, för dom första hade inte en bootloader som stängde av alla utgångar korrekt innan firmware laddades in och startades (går på millisekunder).
Det vill säga, har man en hyfsat ny box händer inte det här, vi pratar inköpt sista två åren åtminstone.
Är man i bootloader-läge av eget val, det gäller då att ha säkringarna dragna till spridare och tändspolar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Mattias:
Jag har koll på det där med ALS iaf. I övrigt tackar jag ödmjukast för infon.
Min box är väl ca 1 år gammal och jag åker med 1,0,73.
I övrigt har jag bytt båda kopplingscylindrarna och nu funkar kopplingen fint igen.
Har några små ryckningar i bilen men jag ska kolla över den lite imorgon.
På lördag ska jag åka i Sundsvall....både jag och Dalle ska köra tysken där. Blir nog skoj även fast jag fortfarande inte har några riktiga däck.
Jag har koll på det där med ALS iaf. I övrigt tackar jag ödmjukast för infon.
Min box är väl ca 1 år gammal och jag åker med 1,0,73.
I övrigt har jag bytt båda kopplingscylindrarna och nu funkar kopplingen fint igen.
Har några små ryckningar i bilen men jag ska kolla över den lite imorgon.
På lördag ska jag åka i Sundsvall....både jag och Dalle ska köra tysken där. Blir nog skoj även fast jag fortfarande inte har några riktiga däck.
/Johnny Häggblad
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Blir fint med lite gasning i sundsvall jhonny.
Grämer mig över att jag inta kan vara där och heja fram Dalle så han kör fortare än dig

Grämer mig över att jag inta kan vara där och heja fram Dalle så han kör fortare än dig


MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem