nu lägger jag mej i utan några som helst vetenskapliga test
jag har med lyckat resultat gjort följande i snikkonverteringar.
ta tex en vanlig 337ml ljusgrön 940 tic spridare.
bryt dän plasthatten längst fram, lägg spridaren mot skruvstäd eller annat stabilt underlag be polaren hålla enklast.
ta en plattskruvmejsel slipa den hyffsat vass,
sen en hammare, ta å knacka av nålen med ett bestämmt slag , den brukar alltid gå av strax innför "metallen" längst ner.
kör man sedan med en brebandlsambda å kolla mot före/ efter så brukar man få sänka reqfuel i MS med ca 40-50% för å hålla samma lambda på samma soppamapp.
sen går det alltid höjja laddet ganska många hekto extra innan man kommer upp till samma dutycycle igen..
detta bör ju mao betyda att den faktiskt ger mer flöde??
samma har jag gjort vid ett antal e85 konvereringar
har man tex en 740/940 tic som orginal har 3 kilos sopatryck, så tankar man e85 å bryter bort nålen så brukar den gå för fett med 3 kilos soppatryck, med en btr från tex bmw som ligger på 2.5 kilo så brukar det bli väldigt lagom...