123-ignition till min b20 ??
Moderator: backeliten
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: fre jul 24, 2009 7:02 pm
- Ort: Visby
123-ignition till min b20 ??
Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med vilken sorts ny Tändmodul jag ska ha nu när jag vill byta till 123-ignition. Har inte så jätte stor koll på tänkutvor osv. Om det är någon som har bra koll hör gärna av er.
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: fre jul 24, 2009 7:02 pm
- Ort: Visby
nu fattar jag inte riktigt vad du menar med "hela alltet"..
det enda du behöver är fördelaren...
Denna:
http://www.123ignition.se/product/123-V ... -V-IE.html
sen är det bara slänga den gammla och stoppa dit den nya.. i den finns det olika tändkurvor man kan välja mellan..
skit enkelt, skit bra.
börja med att testa tändkurva nr5 den är jag nöjd med iaf..
(min motor är nog ganska lik din)
det enda du behöver är fördelaren...
Denna:
http://www.123ignition.se/product/123-V ... -V-IE.html
sen är det bara slänga den gammla och stoppa dit den nya.. i den finns det olika tändkurvor man kan välja mellan..
skit enkelt, skit bra.
börja med att testa tändkurva nr5 den är jag nöjd med iaf..
(min motor är nog ganska lik din)
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: fre jul 24, 2009 7:02 pm
- Ort: Visby
Ah de va den jag hade kollat på men sen så hade jag kollat på ett annat ställe där man köper insattsen om man säger så. Så har man kvar orginal fördelaren.
Men du rekomenderar den där då alltså?
Det är inte så att du har bänkat din eller så? För jag har hållt på rätt mycke nu men har faktiskt inte den blekaste om vad jag skulle kunna ha nu, hade vart kul i veta i alla fall mellan tummen i pekfingret vart man skulle kunna ligga. Vad märkte du för skillnad när du byte till ignition?
Men du rekomenderar den där då alltså?
Det är inte så att du har bänkat din eller så? För jag har hållt på rätt mycke nu men har faktiskt inte den blekaste om vad jag skulle kunna ha nu, hade vart kul i veta i alla fall mellan tummen i pekfingret vart man skulle kunna ligga. Vad märkte du för skillnad när du byte till ignition?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: fre jul 24, 2009 7:02 pm
- Ort: Visby
den som är några hundringar billigare kan man inte koppla till orginal sprut.. tex om du har en B20E eller F eller vad dom nu heter..
Det jag märkte var att jag fick bättre tomgång och mycket renare gång..
men den stora skillnaden är att man slipper ställa brytarna stup i kvarten..
Min var jävligt känslig på brytaravståndet för att den skulle sjunga ut ordentligt, men med 123 tändningen så var det aldrig några problem.. man ställer tändningen EN gång sen är den kvar där..
jag tycker den är värd pengarna iaf..
Det jag märkte var att jag fick bättre tomgång och mycket renare gång..
men den stora skillnaden är att man slipper ställa brytarna stup i kvarten..
Min var jävligt känslig på brytaravståndet för att den skulle sjunga ut ordentligt, men med 123 tändningen så var det aldrig några problem.. man ställer tändningen EN gång sen är den kvar där..


jag tycker den är värd pengarna iaf..
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: fre jul 24, 2009 7:02 pm
- Ort: Visby
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
- Ort: Ystad
- Kontakt:
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 26
- Blev medlem: fre jul 24, 2009 7:02 pm
- Ort: Visby
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
- Ort: Ystad
- Kontakt:
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 58
- Blev medlem: tor dec 11, 2008 10:31 pm
- Ort: Ystad
- Kontakt: