trigger problem!?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
henke_piteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör sep 05, 2009 5:28 pm
Ort: piteå

trigger problem!?

Inlägg av henke_piteå »

Har ett litet problem, har byggt ihop en turbomotor utav en volvo b23, har tagit all kringutrustning som turbo,topp osv osv från en b230et..
Men skulle vilja veta hur triggern ska stå när veven är i "noll"?
Alltså ska "piggen" på svänghjulet stå rakt för triggergivaren när veven är nollad??

Dålig på att förklara men hoppas ni fattar! :wink:
henke_piteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör sep 05, 2009 5:28 pm
Ort: piteå

Inlägg av henke_piteå »

ingen som vet??
Frpe82
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 91
Blev medlem: sön sep 13, 2009 12:19 am
Ort: Göteborg

Inlägg av Frpe82 »

Vad kör du för sprut då?

På LH2.4 så ska de två "saknade" hålen stå vid startmotorn när cylinder #1 är i ÖD.

Är det Motronic 1.1 så kommer jag faktiskt inte ihåg det.
henke_piteå
Lite mer laddtryck
Inlägg: 37
Blev medlem: lör sep 05, 2009 5:28 pm
Ort: piteå

Inlägg av henke_piteå »

jag har motronic sprut! :)
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

piggen på svänghjulet ska stå mot ena av dom två givarna 90 grader före cylinder ett står i ÖDP. så 90 grader efter ifall den står i ÖDP redan då...

Ifall du inte vill öppna blocket så kan du kolla detta genom att nolla remskivan, är en märkning på remskivan som ska stå rätt upp.
Chevelle SS -65
TB
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: sön sep 13, 2009 11:40 am
Ort: Trollhättan/Uddevalla

Inlägg av TB »

eller så tittar man i startmotor hålet.
Volvovetare. Mappare.
Skriv svar