Fiat uno 2,0 turbo (bromsad 452hk/505nm / kaross byte)
-
- Topplocks-guru
- Kontakt:
-
- Sävar Turbo Racing
Jonas Ohlsson skrev:vad som hände männen vill jag inte veta, men jag hoppas att du fick fram ditt budskap ordentligt![]()
vet du om det va samma människor som förut?
vet inte om det var samma som innan... men jag lovar att dessa 3 inte kommer tillbaka

nu kan man kanske börja koncentrera sig på att bygga klart bilen istället för att springa och må dåligt över alla inbrott ..
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Re: Hej
calle Bengtsson skrev:nu känner du igen dom, sznd att du inte hadde kameran med![]()
jag hadde en lokal, dök det upp en snubbe som skulle leta efter sin polare sa han... Som tur var sü mekade med en av dom lokala Muskelknutarnas bil som dessutom var med!! det räckte för att skulle sticka och inte komma tillbaka !!
Det viktigaste Peugot toppen ser jue helfrän utBTCC stuk pü kanalen!
tack ska du ha... det är igentligen ett hastjobb, men blev ganska bra ändån tycker jag.
bjuder på 2 bilder till.
svårt att fota en kanal så den kommer till sin rätt.

Mvh Mattias
PSIMotor.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
jag har portat en sån också, ricktigt fräna toppar
jag har nå siffror nånstans men hitar de inte, tror de va typ 260cfm redan vid 10.5mm sen bottna styrningen så det vart inte flödat nå högre men den hadde säkert ökat till över 280cfm/14mm.
hoppas det lungnar ned sig med inbrott nu för dig, jobbit att sova i garaget med en kofot i näven redo att försvara sina garage grejor.

jag har nå siffror nånstans men hitar de inte, tror de va typ 260cfm redan vid 10.5mm sen bottna styrningen så det vart inte flödat nå högre men den hadde säkert ökat till över 280cfm/14mm.
hoppas det lungnar ned sig med inbrott nu för dig, jobbit att sova i garaget med en kofot i näven redo att försvara sina garage grejor.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Tackar för fina bilder :)
För fina bilder, alltså hast jobb eller inte det märker inte luften som skall in i motorn jag tycker det ser super fint 

trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

Jens...
gjorde inte du en topp till Tox som kör turbomatad mi16? .. ja dom har riktigt grym potensial dessa topparna.. i med 36mm ventiler, riktiga säte och en bra portning så flödar dom säkert upp mot 300cfm med vettiga lyft
har du några bilder på den du gjorde?, hur går det för Tox? har ine sett nått om hans bil på år och dar.
Calle...
jo du har helt rätt
... har en topp som ligger och är obrukbar på en kanal, tänkte köra ett litet test på den nere hos Erland, ska bara få tiden till att räcka till
, men det tar ju inte så lång tid om man struntar i finischen och satsar på det som är viktigt istället 
Mvh Mattias
gjorde inte du en topp till Tox som kör turbomatad mi16? .. ja dom har riktigt grym potensial dessa topparna.. i med 36mm ventiler, riktiga säte och en bra portning så flödar dom säkert upp mot 300cfm med vettiga lyft

har du några bilder på den du gjorde?, hur går det för Tox? har ine sett nått om hans bil på år och dar.
Calle...
jo du har helt rätt

Mvh Mattias
PSIMotor.
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
What combinations of flow versus areas do you get for your ports?Mattias J skrev:en sammling med olika kanaler i olika utformingar och areor
plastad kanal.. måste börja kortradien tidigare.. flödade 198cfm vid 14mm hyffsat genomsnits flöde och gashastighet... samt lägga minsta arean tidigare
Erland snabbportning med minsta arean på 36mm längre ut = vinnaren.. oplastad... jag ska göra kortradien bredare ner mot sätet och hoppas på att komma upp i 210-215cfm utan plast vid rimligt lyft dvs 12,5-13,5mm.. återstår att se
Currently i have 181cfm at 12mm lift and 375FPS on a port thats 780mm2, slightly smaller than stock port.
Port is very quiet despite the high air speed, so i could be tempted to try the port in the engine, thinking it will make a strong bottom, without restricting top rpm at boost.
Erlands 36mm port, is that in diameter? ie 1017mm2 area at smallest section?
-
- Forumsberoende
skaffa en amstaff eller en pittbull som bor i garaget så slipper ni dessa inbrott räcker med att en stöter på den så går ryktet sen bland skitungarna och ni får ha sakerna ifred 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
-
- Forumsberoende
-
- Forumsberoende
det som är bra med kamphundar för att tala klarspråk så biter dom på allt och emot allt även pundare med mera 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!