Mappning av Peters BMW 2005-07-26 "bilder"

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Mappning av Peters BMW 2005-07-26 "bilder"

Inlägg av Mats A »

Vi var och mappade Peters Bmw i kväll och det finns en del justeringar kvar men den börjar gå hyffsat bra nu . blev 7,5 repor på 201m. Det var halt för han ,asfalten är inte det bästa . Blir mer intressant att se hur den går färdig samt med bra grepp. Lite bilder från kvällen.

Bild
Bilen ser rätt fet ut med slicksen på
Bild
Motorutrymmet ser riktigt stiligt ut nu
Bild
Råkade ut för lite driftproblem på väg till teststräckan, avgasröret lossnade (Kolla killen som fastnat i ratten på golfen :D )
Bild
Givetvis var det VARMT så vi fick vänta samt leta skruvar för att få fast det igen . Som tur var hittade vi en i motorutrymmet som kunde avaras.
Bild
Dags för lite testrepor
Bild
Greppproblem! bilen fick lite ställ här
Bild
Mappning för fullt
Bild
Ut och testa igen !
Bild
Jens & Peter testar lite saker ,sen blev vi nöjd för kvällen .
Värsting 240 Turbo
För mycket laddtryck
Inlägg: 258
Blev medlem: ons dec 03, 2003 1:25 am
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Värsting 240 Turbo »

Haha...satan så ful bild på mig...haha

M V H Kristoffer
Bild
Användarvisningsbild
Magnus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 525
Blev medlem: sön sep 21, 2003 3:51 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

det ser ut att va bra ork i knotan!
Bild
http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Inlägg: 5059
Blev medlem: mån aug 16, 2004 11:06 pm
Ort: Umeå / Skärgården
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Härligt att Peters beemer lever, ser ut att gå skart som få!
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

gött, mer 02 :) inget filmande ?
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Mats A »

robban skrev:gött, mer 02 :) inget filmande ?
nä ingen film nu , men det skall vi ordna framöver so hold on
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Mkt fint insug/plenum, mkt fin konstruktion!

En liten fundering, vad är det för klockor han använt till wastearna?



vidareutvecklingen av insuget skulle väl vara att göra det "snäckformat" med fullradietrattar och rullspjäll till alla cylindrarna ;)
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Användarvisningsbild
2.3-16
Camaro American Muscle
Inlägg: 859
Blev medlem: tor aug 11, 2005 11:53 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av 2.3-16 »

Vackert insug.
Ligger det diffusor emellan planen?
Användarvisningsbild
AndreasH
För mycket laddtryck
Inlägg: 198
Blev medlem: ons mar 23, 2005 7:24 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av AndreasH »

Du han inte filma lite?
den ser helt sjuk ut bilen, som en överviktig groda framifrån :D
Hur mycke ÄRE å köra med ungefär?
Bild
Projekt revirbocken
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

marmander skrev:Mkt fint insug/plenum, mkt fin konstruktion!

En liten fundering, vad är det för klockor han använt till wastearna?



vidareutvecklingen av insuget skulle väl vara att göra det "snäckformat" med fullradietrattar och rullspjäll till alla cylindrarna ;)
det är klockor som byts ut från ång drivna spolos, rostfria (låg värmeledning) fullradie trattar sitter det i pleniumen, sen behövs inte separata spjäll med den ganska snälla 304grader kammen (man tappar bara toppeffekt)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

2.3-16 skrev:Vackert insug.
Ligger det diffusor emellan planen?
vad menar du? diffusor.
Användarvisningsbild
Tox
För mycket laddtryck
Inlägg: 255
Blev medlem: sön apr 10, 2005 7:55 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Tox »

Vilket fint bygge, de e bara å lyft på hatten.
Såg några gtech repor på jens dator, ser ut att vara ork i knotan oxå, ser inte bara bra ut utan fungerar bra oxå.
Bild
Micke!
För mycket laddtryck
Inlägg: 156
Blev medlem: tis mar 29, 2005 1:55 pm
Ort: Holmsund

Inlägg av Micke! »

Hehe fet bil!
Mycket snyggt insug!

Men en film skulle ju inte sitta fel!
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Vad är det för recept på bakvagnen? breddar rätt bra :)
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

robban skrev:Vad är det för recept på bakvagnen? breddar rätt bra :)
Det är fälgarna till största del. Det står annars på Peters sida om bilen:
http://savarturbo.se/?sida=content/bila ... &bil=peter
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Skriv svar