Har besökt det här forumet en längre tid och har märkt att ni inte är rädda för att använda (lite för) stora turboaggregat!

Själv åker jag en gammal Honda Crx från -84. Motorn är en 1,5 liters 12-ventilare med 8,7:1 i kompförhållande. Den ska ge 100 hk och med c:a 850 kg att släpa på så är den rätt pigg, även utan laddtryck.
Nu till problemet. Jag var lite dum och valde en liten turbo, med motiveringen att motorn är liten.

Det är en Garrett T25 från en Saab 9000 -94. Laddar runt 0,5 bar och har inget lagg alls, känns nästan som det inte sitter nån turbo på.
Däremot så kan jag inte ladda mer än 0,5. Provade lite på 0,7 härom dan men det spikar direkt. Kompet borde inte vara nåt problem. Soppa får den så det räcker, tändningen har jag iofs sig bara backat manuellt, men min gissning är att avgasmottrycket är för stort?! Grenröret är byggt av tryckkärlsrör, 38mm id. Efter turbon sitter det 2,5" rör hela vägen bak till en Apple raktigenom-dämpare.
Nån som kan rekommendera ett lämpligt aggregat?
Jag har en separat wastegate från en Audi liggande, och hade väl tänkt mig en turbo utan integrerad wg. helst med T3-fläns.
Har en Garrett T3 med 0,63 avgashus och Trim-60 kompressor, i behov av renovering, men det kanske finns nåt lämpligare agg för dom pengarna det kostar att renovera?
Och jag är inte rädd för lite turbolagg!

Här har ni bilen: http://goto.glocalnet.net/spondon/
Det mesta hembyggt och med liten budget, därför känns det inge kul när folk rekommenderar turbos för 10-15000:-. Det är ju vad hela bygget har kostat!
Mvh, Mange