Mikael - Ford Sierra med hjärta från BMW: 499.5hk & 681n
-
- Ganska mycket laddtryck
volvokalle1 skrev:Ser ut som att du ska köra med tryckrör i ett icke rostfritt material, kommer det inte att bli pannkaka av det hela när rosten börjar att gro?
Eller vad har du för teori?
Har också funderat på om jag ska snåla med rören och köra svarta böjar.
Är nog inga problem, snurran funkar ju som något utav en dimsmörjare, nog ingen större risk för rost på insidan av rören.
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
-
- Ganska mycket laddtryck
Så låter min teori också.Mikael S skrev:Har alltid kört med vanliga svarta rör minst hälften av användarna här åker med vanliga svarta rör och det är aldrig några problem är alltid en lätt olje/bensindimma i rören så oroar mig inte, utsidan lär naturligtvis lackas för att slippa rost på utsidan

Tackar för bekräftelsen.
Idag har jag slösat bort min tid helt i garaget, började peta ihop en lösning på värmepaketet men blir inte bra så ska göra om det. Sen är jag lite fundersam på hur jag ska lösa det så jag kan stänga av värmen, en kran känns inte riktigt bra, skull ehelst vilja ha ett spjäll.
Fläkten jag köpte på biltema funkar dock riktigt bra så ett plus i alla fall

Fläkten jag köpte på biltema funkar dock riktigt bra så ett plus i alla fall

-
- SFRO-snubben
- Kontakt:
Det finns ju lösa kranar med vajerstyrning på de flesta original-lösningar, verkar funka som värmereglering att strypa vattenflödet och ev. använda ett spjäll för att växla mellan friskluft/återcirkulering.
Har kollat på den där fläkten också för att bättra på min bils vinter-egenskaper, att ersätta original. Men tror jag kopplar ett extra värmepaket inne i bilen som får egna cirkulationsfläktar.
Har kollat på den där fläkten också för att bättra på min bils vinter-egenskaper, att ersätta original. Men tror jag kopplar ett extra värmepaket inne i bilen som får egna cirkulationsfläktar.
Peter Strandberg
Alfa kombi
Alfa kombi
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Var bara tvungen att rulla ut bilen idag och ta lite mer kort, ni får ha överenseende meden massa motorrumsbilder bara

Här såg det inte kul ut

Värmepaket ombyggt, är bara täta med lämpligt silicon. Vidare ska jag skaffa mig en tre-vägs kran för vattnet, nån med tips på en lämplig får gärna skrika till

Sen när jag kom hem idag låg mitt Megasquirt i brevlådan. Mofid har gjort ett fint jobb med att bygga om det, bla försett det med tre tändsteg för wastefire spolen, varvräknarutgång, knapp för att kunna byta mellan VR-sensor och Hall-givare, Launch, dubbla tabeller för att kunna åka olika bränslen, fläktstyrning samt 4bars mapsensor. Ville inte ha nån extrakontakt för spolarna så han har förstärkt lite i boxen dessutom

Här såg det inte kul ut

Värmepaket ombyggt, är bara täta med lämpligt silicon. Vidare ska jag skaffa mig en tre-vägs kran för vattnet, nån med tips på en lämplig får gärna skrika till

Sen när jag kom hem idag låg mitt Megasquirt i brevlådan. Mofid har gjort ett fint jobb med att bygga om det, bla försett det med tre tändsteg för wastefire spolen, varvräknarutgång, knapp för att kunna byta mellan VR-sensor och Hall-givare, Launch, dubbla tabeller för att kunna åka olika bränslen, fläktstyrning samt 4bars mapsensor. Ville inte ha nån extrakontakt för spolarna så han har förstärkt lite i boxen dessutom

Senast redigerad av Mikael S den fre okt 30, 2009 11:38 pm, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
tja med alla utbyggnader så hamnade mit MS på 4900kr, inte så långt ifrån ett VEMS kan man tycka men jag föredrar MS då det är mer lättjobbat och har simplare programvara.
Har föresten uppdaterat specen på bilen på förstasidan
Blir en Cosworthgrill tänkte jag, även resten av paketet om jag får som jag vill

Har föresten uppdaterat specen på bilen på förstasidan
Blir en Cosworthgrill tänkte jag, även resten av paketet om jag får som jag vill