Hon köpte den för ett tag sedan och nu har vi kommit fram till vad det ska bli av denna unika bil

Som det ser ut nu ska det rostlagas en del för att kunna lägga en ny lack på den så småning om.
Maskineriet är för nu varande en 300D med turbo som vi ska justera soppa trycket på så vi kan få den att gå lite bättre och kanske till och med billigare, sen kanske man testar o skruva upp vad den klarar av o får se hur bra den går då

Info:
- Motor 300D turbo
- V-låda original med ratt växel ( 4 stegs )
- crysler axel
- 18" ace fälgar
- Rakt rör från turbon 2.5"
Sen när tid och ekonomin tillåter ska det byggas vidare på fenan och då kommer detta att göras:
- Motorn kommer att bytas ut mot en b21turbo (finns redan i ägorna) som är hyffsat race preppad, nya mahle kolvar invägda o klara, invägda M-stakar, 0 balanserad vev, nya lager och packningar etc, portad 398 topp,ombyggd vevhusvent med 3st 25mm anslutningar med mera.
- Bakaxel kommer bytas mot en 1031 med aussie locker diff
- V-låda blir då en bmw getrag av något slag
- Full bur för säkerheten och bälte ska monteras in ( finns inga nu

- inredning mer mera fixar fjällan då den gammla är rett så sleten .
Detta är bara en liten hint om vad som kommer ske denna bil under den närmsta tiden.
Pluggar just nu fram till maj 2010 så innan dess åker inte b21an ner i fenan men har man tur kan man börja på motor bytet vintern 2010.
bilen då
