turbokonventera mb 250
turbokonventera mb 250
hejsan ha tänkt turbokonventera en 250diesel men ha lite funderingar på hur man ska göra med olje returen någon som ha nått förslag?
plus hur många hk skilljer de på 10ventilare å 20 ventilare och hållbarhet?
tacksam för svar
plus hur många hk skilljer de på 10ventilare å 20 ventilare och hållbarhet?
tacksam för svar
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
De kan du säkert, men är ju mycke närmare rakt ner i tråget än att börja dra massa slangar runt motorn.. Å hur tänkte du sätta fast anslutningen i filterhuset? Nog tycker ja du ska satsa mer på hål i tråget.Knacket skrev:Kan man inte dra en ledning till oljefiltret? Är ju lite bökigare tråg på alu-motorn.
Filterhuset är väl gjort av stål? Tänkte att man kan sätta anslutningen där?Gurre_88 skrev:De kan du säkert, men är ju mycke närmare rakt ner i tråget än att börja dra massa slangar runt motorn.. Å hur tänkte du sätta fast anslutningen i filterhuset? Nog tycker ja du ska satsa mer på hål i tråget.Knacket skrev:Kan man inte dra en ledning till oljefiltret? Är ju lite bökigare tråg på alu-motorn.
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
precis upp med motorn en bit och slit ut tråget
men stoppa returen på rätt ställe
inte för att vara dum men du har nu minst 7 st trådar om
fel bakaxel
biljäveln vägrar starta
och nu om turbobygge
bilen går ryckigt
hur ställer man upp pumpen
blaha blaha mm
är de inte bättre att söka efter annan bil
ett starkt tips är ju att söka runt lite på olika forum de står garanterat på detta forum också vad du söker efter i stället för att öppna ny tråd om precis allt
men stoppa returen på rätt ställe
inte för att vara dum men du har nu minst 7 st trådar om
fel bakaxel
biljäveln vägrar starta
och nu om turbobygge
bilen går ryckigt
hur ställer man upp pumpen
blaha blaha mm
är de inte bättre att söka efter annan bil
ett starkt tips är ju att söka runt lite på olika forum de står garanterat på detta forum också vad du söker efter i stället för att öppna ny tråd om precis allt
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver