Mercedes Benz -64 (Fena)
- vw-bigblock
- För lite laddtryck
- Kontakt:
hej.. (lånat loggin bara så du vet). det där är min gammla merceds så du hade rätt johan
jo det är en crysler axel när jag hade den så svarvade jag 6.5 cm spacers bak i rostfritt för att få rätt offset.. men vet ju inte om dom fins kvar.. färgen är samma som norska oljeriggar... så den tål en hel del:-)
körde sönder motorn som satt i.. (laddade massa diesel och så mycket laddtryck turbon gav utan waistgate... höll i typ 2 min.... sen fixa jag en ny motor som visade sig vara helt slut.. var på jag igen fixa en annan 300d som enligt utsago skulle vara frisk.. så jag målade o donade med lite nya tryckrör osv.. sen när det var dax att åka så var den med rätt dålig... då ruttnade jag o började leta efter en 24v alt en 6.2 cheva diesel.. blev så såld på v8diesel att det blev en sådan pickup ist... bytte bort marcan mot 2500:- och en kempi svetts.... vilket jag ångrar idag... när jag hade den så satt det 17" bbs lemans.. såg helt ok ut
men ser ändå bättre ut med dom du har!! kul att se att bilen lever vidare
lycka till och som johan sa... kan ju inte åka b21 ju... DIESEL POVER... hahaha
/Marcus AKA Flincken

jo det är en crysler axel när jag hade den så svarvade jag 6.5 cm spacers bak i rostfritt för att få rätt offset.. men vet ju inte om dom fins kvar.. färgen är samma som norska oljeriggar... så den tål en hel del:-)
körde sönder motorn som satt i.. (laddade massa diesel och så mycket laddtryck turbon gav utan waistgate... höll i typ 2 min.... sen fixa jag en ny motor som visade sig vara helt slut.. var på jag igen fixa en annan 300d som enligt utsago skulle vara frisk.. så jag målade o donade med lite nya tryckrör osv.. sen när det var dax att åka så var den med rätt dålig... då ruttnade jag o började leta efter en 24v alt en 6.2 cheva diesel.. blev så såld på v8diesel att det blev en sådan pickup ist... bytte bort marcan mot 2500:- och en kempi svetts.... vilket jag ångrar idag... när jag hade den så satt det 17" bbs lemans.. såg helt ok ut

men ser ändå bättre ut med dom du har!! kul att se att bilen lever vidare

/Marcus AKA Flincken
2008: 11,10 / 1,81 / 202
2009: 10,66 / 1,45 / 214
2009: 10,66 / 1,45 / 214
då vet man vem som bytat motor och bakaxel dåMarcus AKA Flincken

får ändra informationen om bilen angående bakaxeln då

förra ägarn hade nog inge vidare koll då i med hon sa att det var en amazon axel

kanon info det där, vet man lite vad den varit med om då.
kan hålla med om att motorn är en aning rutten , ryker som ett ånglok ur vevhusventen samt den 4 stegs lådan där sitter innehar bara 3 steg och axeln sjunger fint så här innan vintern.

men hon tuffar o går endå

för övrigt luftade jag soppa systemet igår, stog o pumpa som en dåre o funderade nästa på att hand pumpen kunde vara trasig då inget hände
men då började det kännas att den fick lite tryck, öppnade upp bulten till soppa filtret lite o ja banan vad luft där va.
fan ett under att bilen ens gick tycker man.

men då började det kännas att den fick lite tryck, öppnade upp bulten till soppa filtret lite o ja banan vad luft där va.
fan ett under att bilen ens gick tycker man.

- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
Vad är det för utväxling i bakaxeln? Diesel+automat låter som nåt som vill ha ganska hög sådan... (Numreriskt låg)Elias Linder skrev:ok, men den toppar ju bara en 100 knyck eller nått?![]()
måste ju gå fortare tycker då det är en autoban glidare, men jag kan ha fel.
kanske är nått annat mysko med lådan ?
Cpt Tuttle:
har ingen aning vad det är förutväxling i den då jag inte vet vilken sorts chrysler axel det är. men som utlovat tidigare i tråden ska det fotas lite under på bilen i veckan. är ganska skitig under så kan itne lova att ni kan se nått märkvärdigt, man kanske kan hitta någon märkning då .
men som sagt har vi endå planer på att byta hela packetet så igentligen spelar det mindre roll nu bara det fungerar fram tills motor + drivlina byts ut. men lära sej skruva upp injektor pumpen hade varit kul så ska spåna lite i det nu o se om man kan åstakomma något till helgen
sen när snön kommer och bilen åker in i garaget är det dags att ta tag i rosten
har ingen aning vad det är förutväxling i den då jag inte vet vilken sorts chrysler axel det är. men som utlovat tidigare i tråden ska det fotas lite under på bilen i veckan. är ganska skitig under så kan itne lova att ni kan se nått märkvärdigt, man kanske kan hitta någon märkning då .
men som sagt har vi endå planer på att byta hela packetet så igentligen spelar det mindre roll nu bara det fungerar fram tills motor + drivlina byts ut. men lära sej skruva upp injektor pumpen hade varit kul så ska spåna lite i det nu o se om man kan åstakomma något till helgen

sen när snön kommer och bilen åker in i garaget är det dags att ta tag i rosten

jo en v8 hade varit kul men volvo motorn finns ju redan.nicke.t skrev:stenhård bil. själv tycker ja de ultimata skulle va en v8 i,då de är lite jänk stuk på den. men volvoturbo är ju helt ok oxo.lycka till.mvh
hade inte volvo maskin funnits hade det säkert blitt en v8 eller varför inte en bmw 12a? fan va grymt det hade varit med en 12a i denna

nä nu får man sluta fantisera o fokusera på målen man har satt upp nu. men vem vet vad som händer i framtiden?

Senast redigerad av Elias_ den tor nov 05, 2009 12:08 pm, redigerad totalt 1 gånger.
bild 1 fotat bak på pumpen

slang anslutningen där på pumpen ska vara kopplad till laddtryck va?
för just nu är den kopplad till vacum
läste på en hemsida att det ska vara laddtryck där men det kanske finns en sug version och en tryck ?

slang anslutningen där på pumpen ska vara kopplad till laddtryck va?
för just nu är den kopplad till vacum

läste på en hemsida att det ska vara laddtryck där men det kanske finns en sug version och en tryck ?
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
detta är för 6cyl mw injector, fjällan har en 5cyl. men det kanske är samma endå ?
Aneroid Assembly Exhaust smoke levels during engine acceleration are controlled by using an aneroid. The aneroid limits fuel delivery during acceleration until the turbocharger speed is sufficient to provide adequate air for complete combustion. An external line connects the intake manifold to the aneroid to allow manifold pressure to activate the aneroid. A leak in the aneroid diaphragm or intake manifold to aneroid line will cause the injection pump to stay in the "cutback" position and reduce engine power.
tagit ifrån http://www.tpub.com/content/waterstorag ... -5_347.htm
Aneroid Assembly Exhaust smoke levels during engine acceleration are controlled by using an aneroid. The aneroid limits fuel delivery during acceleration until the turbocharger speed is sufficient to provide adequate air for complete combustion. An external line connects the intake manifold to the aneroid to allow manifold pressure to activate the aneroid. A leak in the aneroid diaphragm or intake manifold to aneroid line will cause the injection pump to stay in the "cutback" position and reduce engine power.
tagit ifrån http://www.tpub.com/content/waterstorag ... -5_347.htm
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;