motorliv!

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Användarvisningsbild
Fredrik Elmå
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Elmå »

Var kommer detta att sändas? TV? Youtube? eller?
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Bmw Robb »

Klockrent program mer sådant i televisonen finns inte mycket att
titta på Top gear iofs men svenska program är ju aldrig fel.

Motorjournalen hoppas det blir fler av detta program ochså
klockrent.

Motorliv mången tummen upp och hoppas på inslag på webb eller Tv. :thumbright: :thumbright:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

"Sunk bmwn" "vet inte vad det är för modell men den går som skit"

jaja :)
subw000fer
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av subw000fer »

hehe, värkar bli ett helskönt program 8) hoppas de sänds här nere med :D annars kanske man kan kolla på internet sen iaf :)
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

hmm tror den killen måste ta och läsa på lite en sur scorpio 2,9 är då ej mycke att hänga i granen utan turbo som i skogen racingsbilar.tror storleksmässigt och en 6a så är datsun laurel 2,8liters diesel piggare än forden.tror jag till och med törs sträcka mig till att säga att mazda mx3 1,9liters v6a är rappare och absolut är då en bmw 323 rappare än en ford.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
AntonD
För mycket laddtryck

Inlägg av AntonD »

ska vi hoppa ner en nivå nu och diskutera vilken bil som går bäst? isf, MIN PAPPA, han ha en king cab! den ha jätttemkt att köra me å gå lätt bäst!! :)
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

kan tro det alla kingcab går väll bra :)menade mest att man ej skall kasta sten när man sitter i glashus som han gjorde.har både haft 2,8-2,9-3,0a ford var ej det mest upphetsande man kört.
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
The Keeper.
Lite mer laddtryck

Inlägg av The Keeper. »

http://www.dynamedia.se/sir/ Våran hemsida med vi som kör.. tyvärr inte så mycket än.. (Jag som kör sunk Bmwn) :)
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av robban »

HAHA :shock:

Absolut första gången jag ser nån som monterat en plog på en 02:a, nya "mr plow" kanske? :hihi:
Bödvar
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Bödvar »

Fy fan så sköna killar!

"en bil och däck för cirka 4 papp och sen soppa för 300, DE E NICE"

Älskar dialekten, de måste komma fler avsnitt med denna stil på pogrammet!

:thumbright:
Användarvisningsbild
Lappen
För mycket laddtryck

Inlägg av Lappen »

Tror väl att det var med glimten i ögat som BMW:n sågades.

Jag tycker det är ett riktigt roligt initiativ som killarna tagit upp.
Filmteknik och klippning såg bra ut. Några småsaker kanske inte var perfekt men vad jämför man med?

TopGear är skitkul men de har ju tappat fotfästet lite. Det har gått ifrån motorprogram till underhållning mer. Jag säger inte att det är dåligt iom detta, det finns andra program som mer nyktert testar bilar.

Nu har jag ju bara sett sladda på isen-filmen och de andra som ligger på tuben men en mix av riktiga biltester, kanske lite garagereportage, ute på evenemang, andra bilföreteelser som ovan iskörning skulle kunna bli ett riktigt roligt program. Bara för att man gör biltester så behöver man inte bli så torr och nykter som teknikens värld på tv 8 (som även det är ett bra motorprogram, dock kanske inte så roligt utan mer intressant).

Motorjournalen håller en högre nöjesfaktor än Teknikens Värld men är fortfarande en smula för allvarlig. Tonef brukar lätta upp medan Peter håller det stramt. Deras styrka är och var ju att de i mångt och mycket gjorde ett program helt efter mina önskemål. Det var ganska blandat innehåll med roliga utsvävningar. De lider, tror jag, av budgetproblem.
Det är lätt att göra roliga motorprogram när man kan åka till Vietnam och åka moppe genom landet, för att i nästa program resa till Japan och köra superbil osv osv. Såvitt jag förstog det när jag pratade med Tonef när de gjorde ett reportage om en bil i Göteborg så rullar det inga stora pengar i deras program. De får trolla med knäna kort och gott.

Den enda kritik som jag kan känna lite är ju att programledaren är lite oslipad diamant. Det betyder för de som inte bekanta med begreppet att killen har en grym potential men har lite kvar innan man är fulländad.
Intervjutekniken lämnade lite att önska exempelvis men jag har ju bara sett ETT exempel än så länge. Jag gillade faktiskt en del som låg i det bortklippta.
Det är en konst att faktiskt kunna säga något intressant och samtidigt sladda runt med en bil. De flesta sitter nog mest och styr med tungan. ;)

Jag ser fram emot mer. Mycket mer. Hoppas någon hojtar till vart och när det kommer.
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
MOTORLIV
För lite laddtryck

Första säsongen kommer i vinter

Inlägg av MOTORLIV »

Fredrik Elmå skrev:Var kommer detta att sändas? TV? Youtube? eller?
Första säsongen av motorliv kommer sändas i vinter.
Det kommer vara fyra halvtimmesavsnitt blandat med biltester, tävlingar och reportage.
Programmet kommer gå på lokal-tv, lokaltidningars webb-tv och på vår hemsida.

Finns mycket att läsa på motorliv.tv
Skriv svar