
Turbokoftan's 528 Turbo -91, 567whp/739Nm @ 1,6bar
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 733
- Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
- Ort: Örebro
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 733
- Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
- Ort: Örebro
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
ska lægga upp bilder på motorn ikvæll nær jag kommer hem=) och i næsta vecka nær jag får hem den ska jag ta in den i kællaren och kolla på den lite.. fick en bra førklaringe men kan hænda de dyker upp en del frågor efter vægs.. finns mycke att læsa på era trådar och tack før infon grabbar!Turbokoftan skrev:Hahaha jo såg att de blev lite långt!

-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Har meckat lite i nya bruksbilen i veckan, fick köpa nytt batteri då det gamla var väck, har även fixat helljuset på den.
Avgassystemet slutade vid bakaxeln på den tidigare så jag byggde två nya pipor därifrån och bak. Blev "DTM" utblås som jag tycker passade ganska bra. Dom satt på 525an då jag köpte den, men då alldeles för långt utanför stötfångaren så det såg ut som skit tyckte jag då..
Dekalen ska bort, likaså skylthållare och bakljusen lär jag byta ut mot ett par hela senare:

Fick även några bilder från Thomas Hultman (tjmop) ikväll, de var ifrån mappningen i Juli! Är nog de enda högkvalitetsbilderna som är tagna på kärran
Byte av wastegatefjäder:

Jag och Jonas gör oss redo för avfärd:

Mappa mappa..

Denna bild var jag själv med på, men retuscherade bort det då det skämde bilden nåågot

Avgassystemet slutade vid bakaxeln på den tidigare så jag byggde två nya pipor därifrån och bak. Blev "DTM" utblås som jag tycker passade ganska bra. Dom satt på 525an då jag köpte den, men då alldeles för långt utanför stötfångaren så det såg ut som skit tyckte jag då..
Dekalen ska bort, likaså skylthållare och bakljusen lär jag byta ut mot ett par hela senare:

Fick även några bilder från Thomas Hultman (tjmop) ikväll, de var ifrån mappningen i Juli! Är nog de enda högkvalitetsbilderna som är tagna på kärran

Byte av wastegatefjäder:

Jag och Jonas gör oss redo för avfärd:

Mappa mappa..

Denna bild var jag själv med på, men retuscherade bort det då det skämde bilden nåågot


-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Haha ja du var väl full då du blev medlem här!
Jo det stämmer, står som här ovanför med hehe!
Skulle vara kul och få några riktiga bilder på den så småningom, kanske fått dragit en session till vintern då det är vitt ute om du kommer hem något då!
Har börjat riva bilen ikväll iaf, ska göra klart för besiktning men väntar med att montera originalgrenrören.. något måste göras på den sidan iaf om det ska funka bättre till 2010.
Värst kommer jag aldrig bli, men hoppas få till det så pass att man kan göra godkänt ifrån sig på drifting till sommaren..
Så här ser det ut nu

Jag hoppas få tid över i vinter till att bygga ett nytt grenrör eller bygga om nuvarande, samt bygga ett riktigt plenuminsug i aluminium.. Skulle vilja få lite mer lågvarvsegenskaper i den, men vet inte om det går att hämta något mer med annat insug och originalkammarna?

Jo det stämmer, står som här ovanför med hehe!
Skulle vara kul och få några riktiga bilder på den så småningom, kanske fått dragit en session till vintern då det är vitt ute om du kommer hem något då!

Har börjat riva bilen ikväll iaf, ska göra klart för besiktning men väntar med att montera originalgrenrören.. något måste göras på den sidan iaf om det ska funka bättre till 2010.
Värst kommer jag aldrig bli, men hoppas få till det så pass att man kan göra godkänt ifrån sig på drifting till sommaren..

Så här ser det ut nu

Jag hoppas få tid över i vinter till att bygga ett nytt grenrör eller bygga om nuvarande, samt bygga ett riktigt plenuminsug i aluminium.. Skulle vilja få lite mer lågvarvsegenskaper i den, men vet inte om det går att hämta något mer med annat insug och originalkammarna?
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Hehe, nä men dom kommer nog inte användas till den här motorn som det ser ut nu.
Här är en film från i Juli under uppbyggnaden som inte blivit uppladdad förrän nu:
http://www.garaget.org/video/jfk88actpi6i
Här är en film från i Juli under uppbyggnaden som inte blivit uppladdad förrän nu:
http://www.garaget.org/video/jfk88actpi6i
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik