16v på b23, hur göra med kolvar?
16v på b23, hur göra med kolvar?
16v topp på b23 med smidda mahlekolvar, dom plana, lite avslipat block så kolvarna vänder precis vid deckplan. Går det att fräsa ur för ventilerna i kolvarna och få det att hålla? Antar att man måste fräsa ventilurtag?
Vad är det för cc i förbränningsrummet på 16v?
Och om någon här som kan fräsa kolvarna, hör av er via pm.
Vad är det för cc i förbränningsrummet på 16v?
Och om någon här som kan fräsa kolvarna, hör av er via pm.
/Niklas Eliasson
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt
0761460960
-
- Ganska mycket laddtryck
Ska bli en sugmotor 
Det jag funderade över är om kolvarna är tillräckligt tjocka så det ens går att fräsa ur, hur mycket man ska ta vet jag inte men det borde ju någon här ha lite koll på.

Det jag funderade över är om kolvarna är tillräckligt tjocka så det ens går att fräsa ur, hur mycket man ska ta vet jag inte men det borde ju någon här ha lite koll på.
/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
- Johan Posth
- Forumsberoende
Bottendelen är redan färdigbyggd, va tänkt att köra med 531a. Ändrade mig och nu ska det bli mer effekt med 16v.
Men hör av dig via pm mer om marinveven osv.
Mvh
Men hör av dig via pm mer om marinveven osv.
Mvh
/Niklas Eliasson
F-skatt
0761460960
F-skatt
0761460960
Hej, jag kör med b23 et botten med smidda standard kolvar och 16v topp.
Jag har svarvat av mina kolvar 4 mm så dom är helt plana, har kört så i 3 år med 2.2 bar laddtryck med gt37 lastbilsagg...
Har plågat på både på gata stripp och gatebil mantorp utan några problem..
Så min erfarenhet säger att det kommer hålla med urfrästa ventilurtag.
Jag har svarvat av mina kolvar 4 mm så dom är helt plana, har kört så i 3 år med 2.2 bar laddtryck med gt37 lastbilsagg...
Har plågat på både på gata stripp och gatebil mantorp utan några problem..
Så min erfarenhet säger att det kommer hålla med urfrästa ventilurtag.
GASA TILLS DET RASAR