Turbokoftan's 528 Turbo -91, 567whp/739Nm @ 1,6bar

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Nu hann Johnny före, men han sammanfattade det lite bättre :)
Johnny H
Forumsberoende
Inlägg: 815
Blev medlem: sön jun 11, 2006 11:29 am
Ort: Köpmanholmen

Inlägg av Johnny H »

Turbokoftan skrev:Nu hann Johnny före, men han sammanfattade det lite bättre :)

Du skrev ju en hel roman. ;)
/Johnny Häggblad
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Hahaha jo såg att de blev lite långt! :D
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

Finns det nån bromsad effekt på denna? Nyfiken! :lol:
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Nä den är tyvärr inte bromsad, ännu :)

Men de kommer nog till våren om allt går som det ska.. Eller borde.. :)
martinssoN
Forumsberoende
Inlägg: 733
Blev medlem: lör maj 13, 2006 2:49 pm
Ort: Örebro

Inlägg av martinssoN »

Okej du har väl hållt på med denna bil ett par år nu ? borde vara ett par ponnys i den va ? sett på nån film du lagt ut, verkar gå ruggigt :)
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Jo jag har haft den i två år nu, borde nog vara ett par stycken kanske.. =) (tänk om dom växte per automatik med åren så man fick rulla tummarna vintertid.. :) )

Känner mig nöjd med effekten som den är nu, men ska "finjustera" lite saker i vinter som jag hoppas ska förbättra registret.
janka
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: ons aug 06, 2008 11:03 pm

Inlägg av janka »

Turbokoftan skrev:Hahaha jo såg att de blev lite långt! :D
ska lægga upp bilder på motorn ikvæll nær jag kommer hem=) och i næsta vecka nær jag får hem den ska jag ta in den i kællaren och kolla på den lite.. fick en bra førklaringe men kan hænda de dyker upp en del frågor efter vægs.. finns mycke att læsa på era trådar och tack før infon grabbar! :)
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Har meckat lite i nya bruksbilen i veckan, fick köpa nytt batteri då det gamla var väck, har även fixat helljuset på den.

Avgassystemet slutade vid bakaxeln på den tidigare så jag byggde två nya pipor därifrån och bak. Blev "DTM" utblås som jag tycker passade ganska bra. Dom satt på 525an då jag köpte den, men då alldeles för långt utanför stötfångaren så det såg ut som skit tyckte jag då..

Dekalen ska bort, likaså skylthållare och bakljusen lär jag byta ut mot ett par hela senare:
Bild

Fick även några bilder från Thomas Hultman (tjmop) ikväll, de var ifrån mappningen i Juli! Är nog de enda högkvalitetsbilderna som är tagna på kärran :D

Byte av wastegatefjäder:
Bild

Jag och Jonas gör oss redo för avfärd:
Bild
Mappa mappa..
Bild
Denna bild var jag själv med på, men retuscherade bort det då det skämde bilden nåågot :)
Bild
Användarvisningsbild
tjmop
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: ons apr 02, 2008 12:51 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av tjmop »

stek...Dock synd att du stavar som ett arsle=D...
gick rykten om att du hade köpt ny bruksare.
funka fint? Få dra en riktigt fotosession iställe för en i hastens hetta.
riv ner bilen nu å bli värst=D :twisted:
Tomas Hultman
0702969914
hultmantomas@gmail.com
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Haha ja du var väl full då du blev medlem här! :lol:

Jo det stämmer, står som här ovanför med hehe!

Skulle vara kul och få några riktiga bilder på den så småningom, kanske fått dragit en session till vintern då det är vitt ute om du kommer hem något då! :)


Har börjat riva bilen ikväll iaf, ska göra klart för besiktning men väntar med att montera originalgrenrören.. något måste göras på den sidan iaf om det ska funka bättre till 2010.
Värst kommer jag aldrig bli, men hoppas få till det så pass att man kan göra godkänt ifrån sig på drifting till sommaren.. :)

Så här ser det ut nu
Bild



Jag hoppas få tid över i vinter till att bygga ett nytt grenrör eller bygga om nuvarande, samt bygga ett riktigt plenuminsug i aluminium.. Skulle vilja få lite mer lågvarvsegenskaper i den, men vet inte om det går att hämta något mer med annat insug och originalkammarna?
Användarvisningsbild
tjmop
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: ons apr 02, 2008 12:51 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av tjmop »

hehe tänkte mer på tomas...<----utan h=D
ser ju bra ut...
du lär ju inte få bättre lågregister me de andra kammarna du har!?
du skulle ha photoshopat bort mazdan=D förstör bilden=D
Tomas Hultman
0702969914
hultmantomas@gmail.com
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Hehe, nä men dom kommer nog inte användas till den här motorn som det ser ut nu.


Här är en film från i Juli under uppbyggnaden som inte blivit uppladdad förrän nu:

http://www.garaget.org/video/jfk88actpi6i
Användarvisningsbild
jimzon
För mycket laddtryck
Inlägg: 310
Blev medlem: sön jun 22, 2008 1:29 am
Ort: örnsköldsvik

Inlägg av jimzon »

Nice video :D framsidan på garaget snart!
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Tackar! :)

Jaså tror du det? =) Skulle ju vara skoj, "fullt ös-" videon skulle bli rekomenderad av en en moderator men han tyckte den var för skakig/dålig kvalité på haha! Kräsen å'! :)
Skriv svar