Ångrök ur vevhusventilation

En plats för olje-brännare!
sr500
Lite mer laddtryck

Ångrök ur vevhusventilation

Inlägg av sr500 »

Har en Izuzu trooper diesel 1983 i en A traktor. Motorn går kanon. Ingen blårök, ingen missfärjad olja. Men det ryker typ ångrök ur vevhusventilation.. vet inte om det kan bero på att det är kallt , och vevhus ångorna är varma. drar ingen olja, inget vatten som försvinner, inget tryck i kylaren.och går som sagt kanon. Ska jag skita i det, och bara köra? lite nyfiken på vad det kan vara.
B_Christoffersson
Forumsberoende

Inlägg av B_Christoffersson »

de ser ut som ånga när motorn ventilerar vet inte riktigt varför, men skulle gissa att motorn börjar bli slut eller så har du stock i vevhusventilationen
sr500
Lite mer laddtryck

Inlägg av sr500 »

Nej, motorn är kanon. Har märkt att det beror på vilket väder det är. Så det måste helt enkelt bara vara typ varmluft som ryker när det är kallt-Vid varmare väder, ryker det inte.
Användarvisningsbild
slaup
Lite mer laddtryck
Kontakt:

Inlägg av slaup »

hade ungeför samma symptom på min landcruiser!
men där var inglandet sprukket och kolvringarna av, compresionen smet ner i vevhuset!

mät compresionen å se om de skiljer mellan cylindrarna!

mvh tomas
thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Christoffersson
Mytoman

Inlägg av Christoffersson »

en diesel ventilerar alltid lite
går den bra startar bra tar ingen olja och så vidare så kör och bry dig inte o de
de är ju so en bil man startar när de är allt ute den ryker ju som fan och de är ju inge fara
ryker gör de i en bastu ockå om man kastar på kallvatten :lol:
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Skriv svar