Ändra placering på en luftmängdmätare.

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
pzn
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: mån jan 26, 2004 10:43 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Ändra placering på en luftmängdmätare.

Inlägg av pzn »

Tyvär ingen turbo fråga, men en luftmängdmätare med klaff, går den att tex. montera på högkant utan att den kommer ge fel värden? har väldigt ont om plats.

I mitt fall gäller det en sån här som kommer från en VW Passat 2,0

Teorier?

Bild
Spindelbygge på G :)
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping

Inlägg av knotan »

det skulle kunna bli lite fel , men blir aldrig helt optimalt med ditt orginalsprut ändå om du tänkt bygga om å trimma så det kvittar nog
Användarvisningsbild
pzn
För mycket laddtryck
Inlägg: 122
Blev medlem: mån jan 26, 2004 10:43 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av pzn »

Motorn kommer förbli helt orginal 116hk. Klaffen är fjäderbelastad så den ändrar inte läge om jag vrider den. Får väl helt enkelt testa blir lite jobb att bygga om ifall de inte skulle funka.
Spindelbygge på G :)
Volvo 242 -75
Volvo 750 -88 såld
Volvo 240 Turbo -83 Orginalrenovering.
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende
Inlägg: 2785
Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
Ort: Västra Småland, nästan i Halland

Inlägg av Daniel-635 »

Jag körde så på min 635 Bi-Turbo så när jag hade motronic på den första säsongen, helt utan problem.

Dessutom med 0,4 bars laddtryck, optimalt var det definitivt inte men det gick det med :wink:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Skriv svar