Race Taunus 20M-65 CSB 377cui Turbo
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Ha ha, jag fattar inget, måste vara skånska eller någotKlabbe Persson skrev:Den korven e riktit fin, hade varit kul med den på BW turbon.

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Kökarmicke
- Forumsberoende
- Inlägg: 1368
- Blev medlem: tor sep 13, 2007 9:09 pm
- Ort: Åland
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Tjena!Blom142 skrev:Hej klabbe.
Tänkte på en sak.
De 2 vevhus slangar du har från ventilkåporna, är det den enda vevhusventilation du har??
Är lite orolig för att mina 2 är för små
dom är 19mm invändigt.
Var har du för inner diameter på slangarna?? AN12??
MVH// Blom
Japp de är 2st an12 och de är de ända jag använde, de funkade kanon, ingen olja alls i burken var endast lite e85. Så är allt i sin ordning borde det inte vara några problem.
Mvh
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Provkörd!! :)
Jaha efter ett litet uppehåll i våras och i början på sommaren, så vart målet att prova bilen en runda i malmö i slutet på sässongen, tyvärr han jag inte med de. Som vanligt tror man att de bara är de o de kvar, men de blir ju alla dom sakerna gånger pi eller nått.
+ Allt man glömt bort att göra.
Som sagt så köpte jag mig ett hus i början på året, och de har ju tagit sin lilla tid, men lite renovering och ombyggnad av garaget, men blev bra till slut.

En bild på när båda garagen blivigt 1

Gipsat o en vägg uppsatt, kommer bli en svets o slip hörna i lilla delen.

Målat o klart, för inflyttning.
Åter till bilen, jag började med att beställa alla prylar som behövdes, kardan, converter, kläder, Front runners osv.

Conertern blev en coan converter med billet stator o så. Var först inne på att köpa mig en delbar men stålarna räckte inte till där.

Blev ett par fräna Hoosier.

Blev ett helt kit från DJ Saftey



Sen svarvade jag till ett par remskivor till generatorn, och smidde ett fäste till den.
Brossan har varit snäll o bänt till dom sista plåtarna inne i men har ingen bild på de, får fixa de, bra blev de iaf.
När allt de va klart började de närma sig test, skulle "bara" fixa klart bromsarna. Provade pressa rören själv, gick inte att pressa stålrör i den konaren rören bara kasade. Jaha in till stan o lämna på lokala bromshuset, fixat
Skulle "bara" lufta me, ett rör spruckit till stan igen, o en kväll borta, fick nytt rör dit me de, läcker igen, fel nippel till slangen, in till stan igen o få ny nippel en kväll till borta
, Äntligen va de tätt men då kommer vi fram till att jag klöddat till de när jag byggde min bromspedal, helt fel rörelse, gör om gör rätt. Börjar få ut luften men oken bak sitter som berget = Skrot.
Åker till bästa garaget i stan där finns alltid grejjor eller så fixas de
Thomas hade ett par fina Strange ok som kom väl till pass.

Gammalt peugot Skrot!!!

Bättre begagnade Strange ok

Nu va de iaf klart för lite test åkning
Åkte ut till jobbet för lite test då de inte va läge att prova här hemma.
Den rullade som de skulle o bromsarna verkar funka som de ska även lådan så långt.
Men hade problem med att den inte svarade på gas o dog när den varvats upp, jag hittade bara att tändningen fladdrade men inte varför. Så jag ringde Martin som var snäll o kunde hjälpa mig, vi började kolla o tänkte om generatorn störde vev givaren då den sitter ganska nära. Generatorn satt inte där när vi bromsade o då funkade allt klockrent. Plockade av remmen men de hjälpte inte. Började kolla var jag strippsat kablen till givaren jo precis bredvid tändspolarna på höger sida, flyttade den problemet borta
Fick för mig att den va skärmad så de inte skulle bli några problem, men bara att göra om göra rätt igen.
Provade bara lite till inget direkt gasande men den känns ganska vansinnig redan utan laddtryck iaf för en som inte kört nått liknande innan
Här e en kort liten film inget märkvärdigt.
http://www.youtube.com/watch?v=xNYE-bed2ek
Och en bil på hur den ser ut nu iaf

Mycke text blev de.

Som sagt så köpte jag mig ett hus i början på året, och de har ju tagit sin lilla tid, men lite renovering och ombyggnad av garaget, men blev bra till slut.

En bild på när båda garagen blivigt 1

Gipsat o en vägg uppsatt, kommer bli en svets o slip hörna i lilla delen.

Målat o klart, för inflyttning.
Åter till bilen, jag började med att beställa alla prylar som behövdes, kardan, converter, kläder, Front runners osv.

Conertern blev en coan converter med billet stator o så. Var först inne på att köpa mig en delbar men stålarna räckte inte till där.

Blev ett par fräna Hoosier.

Blev ett helt kit från DJ Saftey



Sen svarvade jag till ett par remskivor till generatorn, och smidde ett fäste till den.
Brossan har varit snäll o bänt till dom sista plåtarna inne i men har ingen bild på de, får fixa de, bra blev de iaf.

När allt de va klart började de närma sig test, skulle "bara" fixa klart bromsarna. Provade pressa rören själv, gick inte att pressa stålrör i den konaren rören bara kasade. Jaha in till stan o lämna på lokala bromshuset, fixat


Åker till bästa garaget i stan där finns alltid grejjor eller så fixas de


Gammalt peugot Skrot!!!

Bättre begagnade Strange ok


Nu va de iaf klart för lite test åkning

Åkte ut till jobbet för lite test då de inte va läge att prova här hemma.
Den rullade som de skulle o bromsarna verkar funka som de ska även lådan så långt.
Men hade problem med att den inte svarade på gas o dog när den varvats upp, jag hittade bara att tändningen fladdrade men inte varför. Så jag ringde Martin som var snäll o kunde hjälpa mig, vi började kolla o tänkte om generatorn störde vev givaren då den sitter ganska nära. Generatorn satt inte där när vi bromsade o då funkade allt klockrent. Plockade av remmen men de hjälpte inte. Började kolla var jag strippsat kablen till givaren jo precis bredvid tändspolarna på höger sida, flyttade den problemet borta

Provade bara lite till inget direkt gasande men den känns ganska vansinnig redan utan laddtryck iaf för en som inte kört nått liknande innan

Här e en kort liten film inget märkvärdigt.
http://www.youtube.com/watch?v=xNYE-bed2ek
Och en bil på hur den ser ut nu iaf


Mycke text blev de.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: mån sep 17, 2007 3:49 pm
- Ort: Månkarbo