men då blir juh inte mamban nån mamba längre..
den ska juh se ut som en ostkrok =)
Gör den istället rejält styv mellan svingfästena och motorfästena.
Mamban spricker nämligen i ramen(tanken) där motorfästena är svetsade.
Det första som händer är 'rören' svinglagren sitter i spricker, då glappar svingen, sen bryter det vidare upp mot tanken.
Jag gjorde ett grövre rör som lagren satt i samt satte i riktiga nållager istället, för att undvika slitage.
Sen gjorde jag lite trekantiga plåtar från de rören och ut mot motorplåtarna.
Undertill under tanken där std luftfilter sitter gjorde jag ett 'fackverk' så det vart lite av 'honeycomb' principen.
Är man sedan finurlig kan man använda motorfästet som sitter under insuget, då får man svetsa ett par öron i tanken som man sedan bultar stagen i.
förstärkningen på bilden kommer inte tillföra nåt i styrka kring motorfästena.
Jag hade en Mamba med KS 125 motor när jag gick på gymnasiet. Det var aldrig några problem med ramen. Motorfästes problem tror jag beror på små moppepojkar som inte spänner skruvar ordentligt. Däremot tog det hårt på ekrarna i bakhjulet. Erland.
Den mamban har ja sett 3 bilder på sen fassan köpte den effter dej men pappa sa att ramen var förstärkt på nått sätt betong i ramen eller vafan nu som va gjort eller liknande minns ej vad han sa sen hadde väll du trimmat den också