
Går det galva extraktorrör?
Går det galva extraktorrör?
Ja, som rubriken lyder så undrar jag om det går att galva ett extraktorrör eller om det är för varmt? Man galvar ju avgasystem och extraktorröret är ju inget gjutjärn, är det någon som vet? 

Kan inte tänka mig att det är samma sak någonstans nästanJE Jr skrev:Jag provade att spruta på kallgalv ur en sprayburk på mitt beggade extraktorrör (sugmotor) när jag hängde i det i somras, och det vitnade en del på ytterradierna, men galven sitter kvar iallafall! Tyvärr har jag inga bilder för bilen står en 50 mil ifrån mig...

-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 83
- Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2794
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Om vi pratar el-galv tål det bara upp mot 400 grader innan det skadas.
Vanliga avgassystem är oftast inte el-galvade utan aluminiumiserade.
Vilket heller inte tål så hög värme som man har på ett grenrör.
Förkroma eller Förnickla är bättre om man vill ha ett bra skydd.
Vanliga avgassystem är oftast inte el-galvade utan aluminiumiserade.
Vilket heller inte tål så hög värme som man har på ett grenrör.
Förkroma eller Förnickla är bättre om man vill ha ett bra skydd.
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Okej tack för svaret, kroma är inte på tanken att göraDaniel-635 skrev:Om vi pratar el-galv tål det bara upp mot 400 grader innan det skadas.
Vanliga avgassystem är oftast inte el-galvade utan aluminiumiserade.
Vilket heller inte tål så hög värme som man har på ett grenrör.
Förkroma eller Förnickla är bättre om man vill ha ett bra skydd.


-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 59
- Blev medlem: tis okt 17, 2006 5:34 pm
- Ort: stockholm
blev väl "varmgalv" med tiden =PJE Jr skrev:Jag provade att spruta på kallgalv ur en sprayburk på mitt beggade extraktorrör (sugmotor) när jag hängde i det i somras, och det vitnade en del på ytterradierna, men galven sitter kvar iallafall! Tyvärr har jag inga bilder för bilen står en 50 mil ifrån mig...