Koens 142

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2827
Blev medlem: ons nov 19, 2003 6:55 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Ersviken »

the fälgar jo köpt seems very najs. Are teh intekj runners from g-e-t.biz too ? and are jo gåing to keep dem so long ?
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

erssa skrev:the fälgar jo köpt seems very najs. Are teh intekj runners from g-e-t.biz too ? and are jo gåing to keep dem so long ?
The intake runners are from g-e-t like you said. I don't know if I'm going to shorten them. I need to look up some things first before cutting them into the final lenght.
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

i se that u cut the intake "fläns" did u use the CAD sent to you??

//Bjäle
Bild
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

Bjale_Racing skrev:i se that u cut the intake "fläns" did u use the CAD sent to you??

//Bjäle
yup I did, thanks for that. I let the holes maded 1mm smaller so I could press the runner into after some grinding.
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

Bild

With discs I tough the calipers a little bit, so I'm going to adjust it next week if I find some time. Thanks again for your time peppe![/img]
Senast redigerad av koenvbr den tis feb 28, 2006 8:34 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
C Upp
Forumsberoende
Inlägg: 648
Blev medlem: lör dec 27, 2003 12:04 am
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av C Upp »

Big Bad-Ass breaks... Me like, me like...

Can't wait to see how it looks on the car...
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

Big trouble in little belgium, I knew I would find some tricky stuff behind the paint. But this is deadly, the filler is placed on whole the fenders and it lays one the biggest part more than 1cm. The baddest thing is that the smashed the fender to the inside so its full of dents and pits so it can't repaired clean without using much of the composite thing.

So my question: how do you guys repair this? Biggest problem for me is finding good fenders. IF you can find it it cost about 4500sek for 1 side. Can you find it in glasfiber?? Adjust E30 fenders or something like that?? If not I must take another car... :?

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

You have to ask yourself if it's worth spending much time and money on.
If the car looks good as is, why bother?
Perhaps I forgot, but were you going to widen the fenders?
Senast redigerad av mattias den sön sep 18, 2005 9:15 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

my 142 had a lot of composite material on i think one of the fenders... the left i think.. anyway is it a big problem to put on new composite material even if you get new fenders? as i said in mail i'll go check for fenders again in some time but can't promise anything, got another dumpyard near my garage ill go by there tomorrow perhaps, new car sounds pessimistic!!..
JS
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 80
Blev medlem: ons mar 31, 2004 4:39 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av JS »

they have changed the "skärmkant" i think:P it must have been rusty....why didn´t you just let it be? :lol:
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

This is kind of like how I should never have removed the skirts on my BMW. You know it won't look good under there. ;)
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

mattias skrev:You have to ask yourself if it's worth spending much time and money on.
If the car looks good as is, why bother?
Perhaps I forgot, but were you going to widen the fenders?
The car is rusted and needed some attention, but I thought not as much as this. And it must be repaired cause the car must pass a control center before it can come on the road. I thought of widening the fenders once but I loved the look of the original bodywork. And widening makes it look more extreme don't you think? The money wouldn't be a problem either but since I also want to race on circuits there's always a bigger chance of damaging it sooner or later. (I hope not offcoarse)
larsat skrev:my 142 had a lot of composite material on i think one of the fenders... the left i think.. anyway is it a big problem to put on new composite material even if you get new fenders? as i said in mail i'll go check for fenders again in some time but can't promise anything, got another dumpyard near my garage ill go by there tomorrow perhaps, new car sounds pessimistic!!..
I would love to have a car in a pretty good shape and if I know that there's more composite on the car then needed it feels like doing half a job. Let me know if you find something. Its not actually a new car, its a 164E '73 but putting in a 4cylinder engine feels so wrong.
JS skrev:they have changed the "skärmkant" i think:P it must have been rusty....why didn´t you just let it be? :lol:
I must pas a control and they hit with a rubber hammer on bad looking spots so I had to repair it anyway
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

after some intense searching I found this allready, easy to repair and for the rest its brand new. Bought for +-500sek, now I need to find me the left side.

Bild
Användarvisningsbild
koenvbr
För mycket laddtryck
Inlägg: 291
Blev medlem: mån jan 19, 2004 1:53 am
Ort: Aarschot (Belgien)

Inlägg av koenvbr »

whoahahahaha, guess what I found :D It needs some sand blasting though...

Bild

Bild

Bild

Going to get it this afternoon and it cost me 1500sek. So after I got them I'm going to make malls for making polyester fenders in the future, since its so hard to find. So the works on the car can go on.
Användarvisningsbild
Daniel Bjälevik
Forumsberoende
Inlägg: 1014
Blev medlem: lör apr 10, 2004 9:50 am
Ort: Kungsör/västmanland
Kontakt:

Inlägg av Daniel Bjälevik »

Nice! those aren´t easy to find in sweden so how u succeded in belgium i dont know :)
Bild
Skriv svar