Dubbla Su ala Veterankuppen

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Dubbla Su ala Veterankuppen

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ja som rubriken lyder göre de något specielt med Su som dom använder i veteran kuppen?? Volvo B20 Nålar trattar mm mm Å finns de något företag som man kan vända sig till om att få hjälp med dubla Su?? Motorn i sig med topp 44/38,5 ventiler å fint portad med Kg17 kam borde ju kunna ge en 140-160hk me fin sjujstering...
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Rilleo
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 90
Blev medlem: lör nov 24, 2007 8:44 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av Rilleo »

http://www.forgasarteknik.se/

är "specialister på SU-förgasare" :thumbright:
Hasse63
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
Ort: Åskilje
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Kul sånt gillar jag, hoppas du tänker bromsa också så man får se hur långt SUna räcker.

Här en bild på en moddad HIF6 som jag hittat
Bild
Vad jag kan se så är det svetsat för att kunna få det så slätt som det är.
Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Hum sådär ser inte mina Su ut mistänker att de är dom tidigare för e bara två bulthål till filtren på mina.. Hum Bromsa nja vet inte riktigt kanske viktigaste eju att bilen går bra har jag alltid tyckt men finns de något ställe runt sollefteå man kan göra de på till en rimlig pens så inte ska de vara omöjligt.... :thumbright:
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Dubbla Su ala Veterankuppen

Inlägg av Jens Gustavsson »

Amazon_Sleper skrev:Ja som rubriken lyder göre de något specielt med Su som dom använder i veteran kuppen?? Volvo B20 Nålar trattar mm mm Å finns de något företag som man kan vända sig till om att få hjälp med dubla Su?? Motorn i sig med topp 44/38,5 ventiler å fint portad med Kg17 kam borde ju kunna ge en 140-160hk me fin sjujstering...
det går att göra mycke med su om man vill, flödet går att öka ordäntligt tex sen ska man ha större modellen om man tänkt varva lite och iom man får för reglementet?

för pris pm mig.
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Nej ska bara ha bilen som sladdar/bruksis på vinter å sommar så reglemente skiter jag blankt i :lol: Men har Su Hs6 så tänkte använda dom men inget hindrar juj att man laborerar lite :thumbright: Pris???? Om vad???
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21742
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

Amazon_Sleper skrev: Pris???? Om vad???
du undra om någon firma kunde fixa till de för race i ditt första inlägg, jag kan kanse hjälpa dig? :wink:
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

NJa njo var inte riktigt så jag mena utan snara om rådgivning å tipps om dubbla su.. Ringde till Kg nämligen å hörde mig för om Kg`s kammar å till Kg17 i veteran kuppen använde dom special preppade Su tydligen så blev nyfiken om någon viste vad för mystiskt hokuspokus dom gör med dom :wink:
Så någe race vet jag inte men jag kanske skrev lite underligt.. Å sen skulle de ju vara intresant å se hur långt man kommer med Su...
Ja e int bitter!!
Hasse63
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
Ort: Åskilje
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

De på bilden är Hif6 och kom på 71 års- volvomodeller, de finns även att hitta på tidiga 240 och då bara singelmonterade.

2 st 1 3/4 ska räcka till 170 hk enligt de diagram Skinner Union tagit fram. ska man nå dit så lär man få laborera med diverse nålar.

HS8, HD8 eller HIF7 underlättar då man vill trimma men att hitta dom är inte så lätt.

http://www.bobs-services.de/preisliste-en.html#su
EDIT: http://www.su-service.net/uploads/4.pdf
EDIT: 2 http://cgi.ebay.com/SU-HS8-2-CARBS-FOR- ... p1638.m122
Amazon 65 Rip. 69 stulen rip. 69 och 245 78/85-
http://photobucket.com/albums/y24/Hasse63/
__/ __/ __/ __/ __/__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

Ja men eju för lite av de nostalgiska jag vill ha Su å sen för att de ska se orginal ut :thumbright: Men tog kontakt med förgasarteknik å han trodde att RB nålar skulle passa fint så sånna är på väg med posten=)
Å om inte annat så fanns de flera sorter å välja på så ska bli intresant å se hur de blir som i min sleper 144a... :lol:
Ja e int bitter!!
zipper
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 66
Blev medlem: tis sep 13, 2005 6:48 pm
Ort: vad

Inlägg av zipper »

är de svårt att ställa in su-gasarna?. får hem ett par idag som ja tänkte kasta på men har aldrig i hela mitt liv ställt in en förgasare:P. och nu blir de ju 2 dessutom:)
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Inlägg av NikkO »

Jag kör med dubbla hif6or, på en b20 med lite portad topp och k-kam. Kollade bränsleförbrukningen nyligen, har visserligen varit mycke varvande och gasande då snön kommit och man har sladdat mycket. Men dryga 2 liter milen, är det normalt?
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

zipper skrev:är de svårt att ställa in su-gasarna?. får hem ett par idag som ja tänkte kasta på men har aldrig i hela mitt liv ställt in en förgasare:P. och nu blir de ju 2 dessutom:)
En fördel om man har verktyget för å synka dom annars är de nästan omöjligt å få till tomgången på dom, Å få dom å gå rent..
Ja e int bitter!!
Användarvisningsbild
Amazon_Sleper
För mycket laddtryck
Inlägg: 452
Blev medlem: fre jun 08, 2007 11:31 am
Ort: Sollefteå

Inlägg av Amazon_Sleper »

NikkO skrev:Jag kör med dubbla hif6or, på en b20 med lite portad topp och k-kam. Kollade bränsleförbrukningen nyligen, har visserligen varit mycke varvande och gasande då snön kommit och man har sladdat mycket. Men dryga 2 liter milen, är det normalt?
Ja bero ju på hur hårt du gasa såklart att sladda å ligga å pump gasa drar soppa :wink: Men snitt på 1,1-1,4 får man nog räkna på med Su fast har ingen aning om hur de är med standard nålar mina sitter de väldigt vassa i..
Ja e int bitter!!
caterpillar
Forumsberoende
Inlägg: 3844
Blev medlem: sön aug 22, 2004 11:32 am
Ort: nord-norge, TROMSØ

Inlägg av caterpillar »

:arrow: VÆLDI vesentli att flottørHØYDEN er korrekt, :twisted: :twisted: att dom inte drar tjuvluft; :( å att sætet å nålen står likens; sen kommer syncroniseringen :thumbright:

ellers så kan sikkert større SU gasser finnes på engelske biler; triumph å range rover v8 bensiner :thumbright:
caterpillar har alltid stooore turbos-å diesel
Skriv svar