Jensas vega B20. "expriment rekord B20 motorn"648hk 2.95bar

Metoder, verktyg och resultat kring bromsning av motorer diskuteras här.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag svarvar en sjuster grej till vestgaten nu sen så.... :twisted:
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Fint som fan, funkar fördelaren bra?
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo den fungerar fint :thumbright:
jonny_h
För mycket laddtryck
Inlägg: 296
Blev medlem: tor jul 19, 2007 8:07 pm
Ort: Norrköping

Inlägg av jonny_h »

Jens Gustavsson skrev:jo den fungerar fint :thumbright:
Hoppas du kan pressa ett gäng kusar till...väntar med spänning :thumbright:
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Användarvisningsbild
MotorKnyttet
För mycket laddtryck
Inlägg: 239
Blev medlem: fre jan 05, 2007 4:32 pm
Ort: Gotland

Inlägg av MotorKnyttet »

Jens Gustavsson skrev:jag har nu kört en repeter repa med dubbel-pumparna, blaster spole, och lite fin-justering på max spjälläge.

365hk/6900 (skulle nog gett lite till med 200rpm mer)

nu med 770grader avgastemp.

lamda 0.82
Härligt Jens! :thumbright:
Nu ser det mycket behagligare ut, :) GOD JUL på dej :D Jag checkar in lite senare ikväll, typ efter gröten, å kollar hur många renar du plockat ur släden då, nyfiken som faen.

:) Mvh/ Tobbe P :)
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10198
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Inlägg av Kadett4wd »

Jag tycker 044an verkade storkna tidigt.
sitter den helt korrekt?
med självfall från tanken till pumpen, samt inga strypningar?

i kompisens S2a räckte de juh till ca 450hk per st(givetvis på E85)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

vi har problem med wg fjädrar som bottnar. det blir antigen 1.4 bar eller 2.3bar :hihi: , vi monterar mot tryck nu istället.

då man tappar slag så skenar ladtrycket på höga rpm.

vi behöver en hårdare skoter variator fjäder sen.
Senast redigerad av Jens Gustavsson den tor dec 24, 2009 3:05 pm, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

nu har vi motryck i wg fjädersidan och stadiga 1.55 bar laddtryck blev det 393hk strax under 7000rpm.

avgastrycket ligger fortfarande ca 0.2bar under och lamdan ligger på lite fega 0.75 så det finns nog en del till att hämta på det hära laddtrycket. (154hk baklänges mätt men det blir bättre då vi minskar soppan.)

tändningen vreds upp till 26 grader då vi fick stadigt laddtryck, när vi strulade med laddtrycket så hadde vi ca 20 grader och jäklar vad den dör då :thumbdown: men den blir odödlig.

nä nu är det kalle anka, men jag och conny kompa kanske tunar vidare senare i kväll nått pull. 400+ då skulle man sova gott i kväll :thumbright:
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

Driddler skrev: Du "Tror" inte gnistgapet gör något. Men du vet inte?

Förövrigt Jens. Du bjuder verkligen på dej själv. Lycka till!

Ja just precis jag _tror_ inte det det är märkbart, då jag _vet_ flera som testat ändra gap mellan pulls i bänk och det har inte varit mätbart och därav sa jag det. Även om det skulle göra vara skillnad så är det nog marginellt, men självklart alltid intressant att konstatera skillnader stora som små :)
Användarvisningsbild
Tommy Luhr
Forumsberoende
Inlägg: 5537
Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
Ort: Arvika
Kontakt:

Inlägg av Tommy Luhr »

fan vad nice med julbromsning.. det enda vettiga man kan ha denna dagen till :)
Hoppas ni trillar över 400hk idag då.
Dra av bränslet finner du nog mycket mycket mer hästar :)
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Användarvisningsbild
josun
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: tis sep 05, 2006 3:15 pm
Ort: Näsum
Kontakt:

Inlägg av josun »

Nu har man kollat klart på både Kalle Anka och Anna Anka, så va skulle inte kunna vara bättre än att få se en Julafton film när Jens drar en B20 400+ bänkning.

God Jul önskar Johan
Johan Sundmar
Användarvisningsbild
Mikael S
Skogen Racing
Inlägg: 1370
Blev medlem: tor mar 04, 2004 6:44 pm
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Mikael S »

Vad har du för spänning vid bränslepumparna? tycker också den verkar storkna lite tidigt.

Riktigt kul att följa denna tråd, många tummar upp :thumbright:
Senast redigerad av Mikael S den fre dec 25, 2009 11:11 am, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

tyvär inga filmer.

jag har despans på att bromsa ett par dar till av erik sandström så det kanse kommer?
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Inte ens några bilder på motorn och bromsen?
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

414hk/7150rpm nu med snålare blandning ca 0.85.

laddtrycket vart lite högre då också till 1.6 lite drygt.

avgastrycket ca 0.1 bar under på det varvet ca 0.2 under vid vrid max.
Skriv svar