är inget tryck i en oljeretur de ska som bara rinna ner i tråget. på den ja ha i 123an så sitter returen med hydralkopplingar fast i tråget. men ja funderar bara på hur det ser ut på en turbomotor
Knacket skrev:Kan man inte dra en ledning till oljefiltret? Är ju lite bökigare tråg på alu-motorn.
De kan du säkert, men är ju mycke närmare rakt ner i tråget än att börja dra massa slangar runt motorn.. Å hur tänkte du sätta fast anslutningen i filterhuset? Nog tycker ja du ska satsa mer på hål i tråget.
Knacket skrev:Kan man inte dra en ledning till oljefiltret? Är ju lite bökigare tråg på alu-motorn.
De kan du säkert, men är ju mycke närmare rakt ner i tråget än att börja dra massa slangar runt motorn.. Å hur tänkte du sätta fast anslutningen i filterhuset? Nog tycker ja du ska satsa mer på hål i tråget.
Filterhuset är väl gjort av stål? Tänkte att man kan sätta anslutningen där?
Okej på så vis.. Men på trågen på OM:603 motorn så måste man ju lyfta hela motorn för att få lös tråget. Man kan ju svetsa på plats men det är inget jag rekomenderar med tanke på att man får aldrig tråget tömt på olja.
du behöver bara lyfta motorn litegran mycket enkelt.
lossar motorkuddarna
man tar plankor under tråget som man hissar på med en domkraft. så mycket det går, sen lägger du vedklabbar eller nått mellan motorfästena och motorkudden, släpper på domkraften
inte för att vara dum men du har nu minst 7 st trådar om
fel bakaxel
biljäveln vägrar starta
och nu om turbobygge
bilen går ryckigt
hur ställer man upp pumpen
blaha blaha mm
är de inte bättre att söka efter annan bil
ett starkt tips är ju att söka runt lite på olika forum de står garanterat på detta forum också vad du söker efter i stället för att öppna ny tråd om precis allt
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver