Rättegång?Toning?haha?
-
- För mycket laddtryck
Skönt o veta vart mina skattepengar tar vägen. Har alltid undrat...
Angående laglig toning på rutorna så är till och med Audi A6 -99-04ans original grön-tonade rutor för mörka om man mäter dom. Med Audi har dispens på detta. Säkert fler biltillverkare som har.
Att dom satt reglerna toning= böter är att dom omöjligt kan mäta genomsläppet vid vägkanten på alla bilar, utan drar alla tonade bilar på samma gräns.
Jag tycker man ska neka om man är helt övertygad om att man är oskyldig. Men varför neka att man gjort något olagligt när man är medveten? Det kostar ju bara mer för samhället/oss andra.
Kör gärna med tonade rutor, det gör jag. Men jag betalar oxå mina böter när jag blir stoppad utan tjafs...
Angående laglig toning på rutorna så är till och med Audi A6 -99-04ans original grön-tonade rutor för mörka om man mäter dom. Med Audi har dispens på detta. Säkert fler biltillverkare som har.
Att dom satt reglerna toning= böter är att dom omöjligt kan mäta genomsläppet vid vägkanten på alla bilar, utan drar alla tonade bilar på samma gräns.
Jag tycker man ska neka om man är helt övertygad om att man är oskyldig. Men varför neka att man gjort något olagligt när man är medveten? Det kostar ju bara mer för samhället/oss andra.
Kör gärna med tonade rutor, det gör jag. Men jag betalar oxå mina böter när jag blir stoppad utan tjafs...
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Då har staten blåst mig menar du? Skönt, du behöver inte betala så länge du VINNER, torskar du måste du betala en del av advokats kostnaden, för mig blev kostnaden senast 5040:- varav jag fick betala 1000:-.karlsson_6 skrev:Du behöver inte betala för rättegången när det är mot "staten".
Pizza
Alpina B3 3.2 -99
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
M3 3.0 Touring -95
Manta B -75 2.2T Såld
90Quattro 2*turbo -85 Såld
528 Turbo GT32 -86 Rasad
S4 TQ -92 Kraschad
S2 Avant -94 Stulen
www.arosauto.se
www.pure-pf.com
Jag vart stannad i rättvik -08 då jag stod helt stilla i en bilkö med 2st som satt i skuffen och sen hade jag slagit om till parkeringsljus.
Kom fram en väääääldigt icke glad polis och sade åt mig att köra upp på trottoaren lite snyggt, han ställde sin hojj på vägen och lät den gå hela tiden?
Iallafall så snackade han så mycket gojja att han trodde sig själv..
Började med att jag fick blåsa å skit, sen skulle jag få böter helt plötsligt på tror det var 2000kr. 500 för ljus och 1500 för personerna i skuffen.
Hursom så tvärnekade jag allt och han vart väldigt arg, han hotade med att jag skulle få åka med in på station och skriva papper osv för att han inte hade dom med sig
Så jag frågade bara lite snällt, "ja ska jag parkera här på trottoaren och åka med dig bak på hojjen?"
Han gick iväg och pratade i comradion ett tag, kom tillbaka och fortsatte att predika vad som skulle hända mig. Helt plötsligt så "hittade" han sina papper och började skriva och fråga en massa konstiga saker.
Han frågade bland annat vad jag hade för inkomst, så jag svarade att jag brukar få en krona av farbror när jag ska gå och klippa mig
Sen dök ficklampan upp för jag var tydligen drog påvärkad i hans ögon.
Tillslut så frågade han om jag var berädd på att åka till falun för att det var där det skulle upp i tingsrätten, alla kompisar skrek ja i bakgrunden och jag bara log
Hela kalaset tog över en timme, och jag skrev inte på.
Fick papper hem efter en sådär 5-6månader efter att det var nerlagt
Jag tror knappast du behöver oroa dig för de
Mvh
Kom fram en väääääldigt icke glad polis och sade åt mig att köra upp på trottoaren lite snyggt, han ställde sin hojj på vägen och lät den gå hela tiden?
Iallafall så snackade han så mycket gojja att han trodde sig själv..
Började med att jag fick blåsa å skit, sen skulle jag få böter helt plötsligt på tror det var 2000kr. 500 för ljus och 1500 för personerna i skuffen.
Hursom så tvärnekade jag allt och han vart väldigt arg, han hotade med att jag skulle få åka med in på station och skriva papper osv för att han inte hade dom med sig

Så jag frågade bara lite snällt, "ja ska jag parkera här på trottoaren och åka med dig bak på hojjen?"
Han gick iväg och pratade i comradion ett tag, kom tillbaka och fortsatte att predika vad som skulle hända mig. Helt plötsligt så "hittade" han sina papper och började skriva och fråga en massa konstiga saker.
Han frågade bland annat vad jag hade för inkomst, så jag svarade att jag brukar få en krona av farbror när jag ska gå och klippa mig

Sen dök ficklampan upp för jag var tydligen drog påvärkad i hans ögon.
Tillslut så frågade han om jag var berädd på att åka till falun för att det var där det skulle upp i tingsrätten, alla kompisar skrek ja i bakgrunden och jag bara log

Hela kalaset tog över en timme, och jag skrev inte på.
Fick papper hem efter en sådär 5-6månader efter att det var nerlagt

Jag tror knappast du behöver oroa dig för de

Mvh
du behöver bara betala rättegången själv om det är ettt civilmål(dvs en provatperson som dömmer en annan på pengar)Pizza skrev:Då har staten blåst mig menar du? Skönt, du behöver inte betala så länge du VINNER, torskar du måste du betala en del av advokats kostnaden, för mig blev kostnaden senast 5040:- varav jag fick betala 1000:-.karlsson_6 skrev:Du behöver inte betala för rättegången när det är mot "staten".
Pizza
om staten åtalar dej så behöver du inte betala, finns ett brottsoffer(tex att du parkeringskadat en persons bil, lr dyl) så får du betala 500 kr till brottofferjouren.,
i detta fallet så är dte absolut högsta han kan få betala dem 500 kr som han i varje fall måste betala....
-
- Mytoman
precis om man blir dömd så för man betala sina böter inge mera
jag har själv haft ca 5 rättegånger och har klart mig i 2 av dom
sen har jag säkert 20 åtal som har blivit nerlagda pga jag har nekat och vägrat skriva böter och dom har inte haft bevis nog på olika saker
i sommras tex stog jag med min cheva pickupp mitt på byn och vi hade precis varit i världens lerhål med den och den såg ju förjävlig ut och givetvis glider de ju in en polisbil på byn och direkt till mig och dom börjar kolla upp bilen mm och bilen var ju totalt olaglig
oskattad obesiktad sen 7 år tillbaka 35 tums mudders som breddade ut ca 15 cm utanför skärmarna
regplåten fram borta grillen och några lysen fattades mm och så började dom skriva böter på flera tusen kr
jag nekade ju till allt sen några dagar senare ringer en annan polis upp mig och vill ha mera info och höra min version
ja sa bara att bilen var trasig och att en kompis hade lämnat av bilen dära med flakväxlare och att de enda polisen kunde ge mig böter för var parkeringsböter och inge mera och de är dessutom för sent nu sen la jag på telefon och de tog ca en månad så komme de ett papper på att allt var nerlagt i brist på bevis
just nu väntar jag dock åtal för överlast på ca 4 ton med personbil
jag hade en cheva van och fick dra 700 kg med den
släpet vägde 2500kg och så hade jag pickuppen på släpet som vägde nästan 3000kg dock var pickuppen utan framagn mm och dom vägde aldrig släpet men där kan dom ju bara kolla vikten jag får dra så ser ju vem som hellst att jag kommer få böta för åtminstånde 3000kg tyvär
men jag nekade ändå och de ska bli intressant att få veta hur mycke överlast dom yrkar på dock är de 1 år och 4 månader sen jag blev stoppad och ingen rättegång är da lagt än men jag har fått papper att jag är åtalad i alla fall
NEKA alltid om de finns minsta chans att ta dig undan om inte neka ändå
jag hatar poliser och deras jävla byrokrati
jag har själv haft ca 5 rättegånger och har klart mig i 2 av dom
sen har jag säkert 20 åtal som har blivit nerlagda pga jag har nekat och vägrat skriva böter och dom har inte haft bevis nog på olika saker
i sommras tex stog jag med min cheva pickupp mitt på byn och vi hade precis varit i världens lerhål med den och den såg ju förjävlig ut och givetvis glider de ju in en polisbil på byn och direkt till mig och dom börjar kolla upp bilen mm och bilen var ju totalt olaglig
oskattad obesiktad sen 7 år tillbaka 35 tums mudders som breddade ut ca 15 cm utanför skärmarna
regplåten fram borta grillen och några lysen fattades mm och så började dom skriva böter på flera tusen kr
jag nekade ju till allt sen några dagar senare ringer en annan polis upp mig och vill ha mera info och höra min version
ja sa bara att bilen var trasig och att en kompis hade lämnat av bilen dära med flakväxlare och att de enda polisen kunde ge mig böter för var parkeringsböter och inge mera och de är dessutom för sent nu sen la jag på telefon och de tog ca en månad så komme de ett papper på att allt var nerlagt i brist på bevis
just nu väntar jag dock åtal för överlast på ca 4 ton med personbil
jag hade en cheva van och fick dra 700 kg med den
släpet vägde 2500kg och så hade jag pickuppen på släpet som vägde nästan 3000kg dock var pickuppen utan framagn mm och dom vägde aldrig släpet men där kan dom ju bara kolla vikten jag får dra så ser ju vem som hellst att jag kommer få böta för åtminstånde 3000kg tyvär
men jag nekade ändå och de ska bli intressant att få veta hur mycke överlast dom yrkar på dock är de 1 år och 4 månader sen jag blev stoppad och ingen rättegång är da lagt än men jag har fått papper att jag är åtalad i alla fall
NEKA alltid om de finns minsta chans att ta dig undan om inte neka ändå
jag hatar poliser och deras jävla byrokrati
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
Vart kan man beställa dispenshandlingar på bilar?Tegheim skrev:Skönt o veta vart mina skattepengar tar vägen. Har alltid undrat...
jag skulle vilja se Audis ansökan och se vad de behövde göra för att den skulle gå igenom.
Jag nekar till allt. Rättssystemet är en parodi. Snutar som ljuger sig blåa och nämndemän(politiskt tillsatta) som tror allt snuten säger.
- Henrik Braun
- Forumsberoende
Preics betalar man långt över 10 tusen i skatt per månad så ska man ju ff få använda dom !Henrik Braun skrev:Precis, neka är grejen, går det så går det, snuten kan också göra fel. Även om det är solklart på platsen kan man komma på någon detalj när tiden går som kan avgöra.
Beträffande våra skattepengar så gör vad jag vill med dom jag betalar in..
Skara 0761616519
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
Åker 242 T6 75a
V70n D5 mä 20"
245 Kompressor 6a
-
- För mycket laddtryck
Antagligen då ju, I civila mål är det den som förlora som får betalaPizza skrev:Då har staten blåst mig menar du? Skönt, du behöver inte betala så länge du VINNER, torskar du måste du betala en del av advokats kostnaden, för mig blev kostnaden senast 5040:- varav jag fick betala 1000:-.karlsson_6 skrev:Du behöver inte betala för rättegången när det är mot "staten".
Pizza
Läs vad "knotan" skrev
Sen vet jag inte hur det är om man väljer en egen advokat då kanske man få stå för hans kostnader?
Här ser du en som gladerligen betalar lite extra i skatt för att inte polisen skall få bete sig hur som helst utan att bli tvungen att ha lite på fötterna. Tycker att sådana som "Henrik Braun" behövs för att pressa dom lite. Så dom ser till att ha koll på sina papper och kunskaper. Jag betalar inte för ett polisväsen som bara glider runt i sina bilar och ger folk böter utan att veta va dom egentligen ger för form av böter. Jag själv har även stött på att ha fått skriva på en bötersboot som inte ens stämde överens med de jag egentligen skulle ha fått böter för. Vet ej om det blev dyrare eller billigare. Men påskrivet va de ju så de va ju inte mycket att göra åt. Skulle ju givetvis läst lappen noggrannare. Men man förutsätter ju att dom först och främst har koll på vad dom sysslar med.* * * NXJ * * * skrev:Pappersexercisen, gubben, rättegången osv utförs av människor som har lön som betalas av staten så vill alla skattebetalare bidrar till omkostnaderna så gratis är väl inte riktigt sant....Henrik Braun skrev:
Inte i tingsrätten. Jag skriver aldrig på något då jag tycker att polismän = snor och bara för att vara dryg så blir det en rättegång. Alltid trevligt att träffa folk =) Har inte kostat en krona extra. Jag återsänder inte heller pappret man får hem och bekräftar att man vet att man ska till rätten men tillslut efter ett par månader kommer det en snubbe som är listig som fan och knackar på och då får man asa sig iväg sen. Men all denna pappersexercis, gubbe som ska leta upp dig, rättegång osv är gratis, gäller ju att få valuta för böterna!
/NXJ
Så jävlas med dom skall man göra vid minsta sak som ej behöver vara solklar då dom fan skall ha koll på va de sysslar med.
Mercedes-Benz 190E 2.3 16v Turbo.
-
- Forumsberoende
Lika för mig. åkte fast för fortkörning, en ganska rejäl men dom hade ingen film lr laser. så dom hade inga starka bevis. jag fick betala böterna för fortkörningen och vart av med kortet 3 månader.
Men fick INTE betala för några rättegångs kostnader !
Men fick INTE betala för några rättegångs kostnader !
Smurfen skrev:
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..
Tror de som hatar det tyska stuket gör det för att de inte kan köra låga bilar. Det är en konst..