
HJÄLP!!! biljäveln vill inte till å starta
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 101
- Blev medlem: fre dec 25, 2009 11:56 pm
- Ort: Västerlanda
- Kontakt:
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 101
- Blev medlem: fre dec 25, 2009 11:56 pm
- Ort: Västerlanda
- Kontakt:
har du fixat insuget? =) var ju hål i det, sen läkte ju typ alla jävla kopplingar också fixat det? kan bero på det annars =)123killer skrev:Jensa_b skrev: Haha, stämmer bra! Det är ju bbw:n. den motorn sjunger nog på sista versen... synd om du har justerat pumpen själv för den blev justerad på Hedqvist diesel service innan den såldes kommer jag ihåg...
nåja lycka till
jo fick med ett papper att den tydligen skulle ha varit in på nån diesel verkstad å "ökat" diesel trycket. HAHA säger jag bara när ja hämtade den gick den som en sur jävla kossa.. men ha ökat trycket sjäv å nu går den ba fint.
om du varit och fingrat, och gjort de killarna som jobbar med dieselpumpar 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan och gjort i några år, om du gjort det bättre än dom så säger jag bara grattis =) sök jobb som det då
jag hade in den, då var pumpen icke uppställd nått helt orginal, dom ställde då på den, vet inte exakt vad dom gjorde men den gick jävligt mycket bättre när den kom därifrån iaf. snabbare laddtryck, mer bottenstark osv osv. om dom skulle göra mer ville dom ha den i bänk, för att den skulle vara lättstartad, gå ner hyfsat snabbt i tomgång osv
och ja den läker där det är förklarat, jag har till och med tätningar till det där. den blir mer svårstartad när det läker där. inte säkert att det är enda felet dock, men en av anledningarna.
Väl mött,
Viktor
Viktor
okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.
ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
told ya..123killer skrev:okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.
ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
hehe okej då har du hål i insuget vid ena fästet. det fästet som blir närmast kylaren..
Väl mött,
Viktor
Viktor
jo jag vet ska fixa detvikko skrev:told ya..123killer skrev:okej ja när jag for med bilen från den dära byn där vi möttes så tyckte då ja den inte gick som en turbo ska göra så ja stälde på pumpen litegran bakom luckan ibakkant på pumpen. nu är den ännu mer botten stark, får upp laddet mkt fortare och mera än tidigare låg ju typ på 0.9 innan nu 1.4 så de blev ju en viss skillnad nä ha inte fixat några läckor med ska kolla över det nu när liksinsuget är löst.
ha kommit fram till att det va tätningarna vid spridarrören som va dåliga hörde att det pysre därifrån när ja lyssnade nogrant
hehe okej då har du hål i insuget vid ena fästet. det fästet som blir närmast kylaren..
Den som har mest skrot när man dör den vinner!!
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 760
- Blev medlem: fre dec 07, 2007 5:37 pm
- Ort: luleå