Är det så här vår regering tänkt sig...

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck

Är det så här vår regering tänkt sig...

Inlägg av Swedish_Blackadder »

...lösa sjukförsäkringsfrågan?

Bild

....med "naturlig avgång?"
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....
stocken
För mycket laddtryck

Inlägg av stocken »

tror att hon hade större problem än att f-kassan tvinga henne att jobba när hon tog livet av sig, sen är det inte regeringens fel att f kassan har blivit hårdare, det är alla muppar som missbrukar systemet för att dem är för lata för att jobba vi ska skylla på.
Användarvisningsbild
Swedish_Blackadder
För mycket laddtryck

Inlägg av Swedish_Blackadder »

stocken skrev:tror att hon hade större problem än att f-kassan tvinga henne att jobba när hon tog livet av sig, sen är det inte regeringens fel att f kassan har blivit hårdare, det är alla muppar som missbrukar systemet för att dem är för lata för att jobba vi ska skylla på.
Två sektioner av FK sa av varandra avvikande mening och huvudkontoret vann, trots att hon hade långtgående diagnoser för bl.a. depression och ledproblem, och sedan länge utdömd från arbetsmarknaden Läste artikeln, inte ens den ena avdelningen bedömde henne som arbetsför, mem hörge instansen behagade inte ens kontakta berörda läkare för att kolla upp fakta.

Så det här är hur de nya reglerna slår, och dem slår snett som fan!
Observera maximal tyssssssssttttttnaaaaad....
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

det finns 349 högavlönade muppar som verkligen skor sig på systemet.
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

hmmm 61 år.....
nu vill jag inte på nått sätt säga nått om henne personligen då jag inte på nått sätt kände henne elller på nått sätt har några åsikter eller liknande i just detta fallet.

men va det inte hennes generation som byggde det landet vi bor i idag????
kanske är det så attt verkligheten tillslut hinner ikapp.. :roll:

och vi som är unga idag kommer få slita resterande av våra liv i det sammhället. :?

hur tror ni att det kommer vara om 30-40 år när vi ska gå i pension eller kanske ännu värre om en annan skulle bli sjjukskriven av okänd anledningom 15-20 år,... hemska tanke....
"mogen nog att planera pensionsparande" ett lite skämtsammt utryck som man borde ta åt sej direkt när man slutar skolan idag!!
Användarvisningsbild
Magoo
För mycket laddtryck

Inlägg av Magoo »

det finns väl en hel hoper med drönare som är nere i bryssel åxå...
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
stocken
För mycket laddtryck

Inlägg av stocken »

Badass skrev:
stocken skrev:tror att hon hade större problem än att f-kassan tvinga henne att jobba när hon tog livet av sig, sen är det inte regeringens fel att f kassan har blivit hårdare, det är alla muppar som missbrukar systemet för att dem är för lata för att jobba vi ska skylla på.
Två sektioner av FK sa av varandra avvikande mening och huvudkontoret vann, trots att hon hade långtgående diagnoser för bl.a. depression och ledproblem, och sedan länge utdömd från arbetsmarknaden Läste artikeln, inte ens den ena avdelningen bedömde henne som arbetsför, mem hörge instansen behagade inte ens kontakta berörda läkare för att kolla upp fakta.

Precis det jag menar, anledningen att dem här reglerna som gör att även sjuka människor måste jobba finns har vi dem som missbrukat systemet och vart sjukskrivna och jobbat svart samtidigt att tacka för, även samma med VAB, finns en jäkla massa som vab:ade och jobbade samtidigt, och tack vare dem så måste man nuförtiden ha ett intyg från dagis att barnet inte vart där om man ska kräva ersättning.
att systematiskt missbruka dem förmåner vi har i samhället kommer i slut ändan alltid slå tillbaka på dem svagaste av oss.
Jag vill understryka att jag inte på något sätt tycker att det är rätt hur det har blivit, men därimot så förstår jag varför man måste göra så här.
Användarvisningsbild
Johnny
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johnny »

Låt Carl Philip vara vän med vem han vill. :thumbright:
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

stocken skrev:
Badass skrev: Två sektioner av FK sa av varandra avvikande mening och huvudkontoret vann, trots att hon hade långtgående diagnoser för bl.a. depression och ledproblem, och sedan länge utdömd från arbetsmarknaden Läste artikeln, inte ens den ena avdelningen bedömde henne som arbetsför, mem hörge instansen behagade inte ens kontakta berörda läkare för att kolla upp fakta.

Precis det jag menar, anledningen att dem här reglerna som gör att även sjuka människor måste jobba finns har vi dem som missbrukat systemet och vart sjukskrivna och jobbat svart samtidigt att tacka för, även samma med VAB, finns en jäkla massa som vab:ade och jobbade samtidigt, och tack vare dem så måste man nuförtiden ha ett intyg från dagis att barnet inte vart där om man ska kräva ersättning.
att systematiskt missbruka dem förmåner vi har i samhället kommer i slut ändan alltid slå tillbaka på dem svagaste av oss.
Jag vill understryka att jag inte på något sätt tycker att det är rätt hur det har blivit, men därimot så förstår jag varför man måste göra så här.
Fast frågan är ju hur mycket det har missbrukats.
Det är svårt att få ett svar på det.
Och jag anser att ett visst svinn(pengar) får man räkna med. Och det får man ta för att slippa sådan här skit(självmord mm).

Jaja,hoppas de känner sig bra få försäkringskassan och jag hoppas att de som tog beslutet inte får några stödsamtal,terapi eller liknande.
dsimila
Forumsberoende

Inlägg av dsimila »

Hade nog blivit liknande tendenser även om sossarna hade fått sitta kvar.
Lyssnade för några år sedan på den tidigare S-ministern Anna Hedborg som på uppdrag av S-regeringen utredde åtgärder för att få ner sjukskrivningtalen. Samma Anna Hedborg som sedan fick fortsätta utreda under Alliansregeringen. Hennes slutsatser var bl. a att det som skiljer Sverige och övriga länder är att i Sverige saknar slutpunkt för sjukförsäkringen.
Källa http://blogg.vk.se/britt-marie-lovgren- ... ste-149674

Kan inte vara lätt å regera över det här folket.
Skriv svar