....med "naturlig avgång?"
Två sektioner av FK sa av varandra avvikande mening och huvudkontoret vann, trots att hon hade långtgående diagnoser för bl.a. depression och ledproblem, och sedan länge utdömd från arbetsmarknaden Läste artikeln, inte ens den ena avdelningen bedömde henne som arbetsför, mem hörge instansen behagade inte ens kontakta berörda läkare för att kolla upp fakta.stocken skrev:tror att hon hade större problem än att f-kassan tvinga henne att jobba när hon tog livet av sig, sen är det inte regeringens fel att f kassan har blivit hårdare, det är alla muppar som missbrukar systemet för att dem är för lata för att jobba vi ska skylla på.
Precis det jag menar, anledningen att dem här reglerna som gör att även sjuka människor måste jobba finns har vi dem som missbrukat systemet och vart sjukskrivna och jobbat svart samtidigt att tacka för, även samma med VAB, finns en jäkla massa som vab:ade och jobbade samtidigt, och tack vare dem så måste man nuförtiden ha ett intyg från dagis att barnet inte vart där om man ska kräva ersättning.Badass skrev:Två sektioner av FK sa av varandra avvikande mening och huvudkontoret vann, trots att hon hade långtgående diagnoser för bl.a. depression och ledproblem, och sedan länge utdömd från arbetsmarknaden Läste artikeln, inte ens den ena avdelningen bedömde henne som arbetsför, mem hörge instansen behagade inte ens kontakta berörda läkare för att kolla upp fakta.stocken skrev:tror att hon hade större problem än att f-kassan tvinga henne att jobba när hon tog livet av sig, sen är det inte regeringens fel att f kassan har blivit hårdare, det är alla muppar som missbrukar systemet för att dem är för lata för att jobba vi ska skylla på.
Så det här är hur de nya reglerna slår, och dem slår snett som fan!
Fast frågan är ju hur mycket det har missbrukats.stocken skrev:Precis det jag menar, anledningen att dem här reglerna som gör att även sjuka människor måste jobba finns har vi dem som missbrukat systemet och vart sjukskrivna och jobbat svart samtidigt att tacka för, även samma med VAB, finns en jäkla massa som vab:ade och jobbade samtidigt, och tack vare dem så måste man nuförtiden ha ett intyg från dagis att barnet inte vart där om man ska kräva ersättning.Badass skrev: Två sektioner av FK sa av varandra avvikande mening och huvudkontoret vann, trots att hon hade långtgående diagnoser för bl.a. depression och ledproblem, och sedan länge utdömd från arbetsmarknaden Läste artikeln, inte ens den ena avdelningen bedömde henne som arbetsför, mem hörge instansen behagade inte ens kontakta berörda läkare för att kolla upp fakta.
Så det här är hur de nya reglerna slår, och dem slår snett som fan!
att systematiskt missbruka dem förmåner vi har i samhället kommer i slut ändan alltid slå tillbaka på dem svagaste av oss.
Jag vill understryka att jag inte på något sätt tycker att det är rätt hur det har blivit, men därimot så förstår jag varför man måste göra så här.
Källa http://blogg.vk.se/britt-marie-lovgren- ... ste-149674Lyssnade för några år sedan på den tidigare S-ministern Anna Hedborg som på uppdrag av S-regeringen utredde åtgärder för att få ner sjukskrivningtalen. Samma Anna Hedborg som sedan fick fortsätta utreda under Alliansregeringen. Hennes slutsatser var bl. a att det som skiljer Sverige och övriga länder är att i Sverige saknar slutpunkt för sjukförsäkringen.