Min lilla slit och släp bil(940 turbo från 95) har börjat halsa bensin som en galning.
Det hela började med att det vipps vart över 30minus och den liksom frös lite. Vart mest sörja med lite proppar här och där.
Men efter det så har den blivit väldigt törstig, nu har jag mätt två gg och ena gången hadde den dragit 1,7liter milen, vilket är en väldig skillnad mot för förr ca 0,8-1,0 max vid relativt lung körning.
Så nu fick min flickvänn köra ett tag i bilen för att se om den drog nå mindre, och det slutade på 1,36. Och hon kör jätte lungt jämt.
Den läker i grenrör och vid turbo noterade jag och har beställt packningar men ej fått dom än, och hittar ingen tjuvluft, jag blir fan inte klok på det bara, vid normal körning förr har den inte dragit så mycket men nu vågar jag inte ens nysa på gasen.
Men nu drar den mer än vad jag har råd med när man bor en bit ifrån allt och måste ta bilen jämt.
Kan nån komma med några bra tipps på vad som kan ligga bakom detta fenomen förutom tung höger fot

Kan kallstarten ha hängt sig eller hur funkar det på volvos? eller har tempgivaren mått dåligt i kall sörjan?
Nått galet har hänt i alla fall.
Tacksam för snabba svar för det börjar kännas på att åka runt nu..