Tack, det värmer. Jag är ännu mera imponerad över ditt hantverk. Jag ska djupgranska din tråd ikväll, och säkerligen hitta inspirationHelmutSchnell skrev:Mycket imponerad!!
Mvh Stefan

Tack, det värmer. Jag är ännu mera imponerad över ditt hantverk. Jag ska djupgranska din tråd ikväll, och säkerligen hitta inspirationHelmutSchnell skrev:Mycket imponerad!!
Mvh Stefan
Ja precis. Passaten som jag visat tidigare i tråden ska få släppa till motor,vxllåda, framvagn (fast jag sätter den bak), styrstång, bromsssytem, instrument och delar av kablaget.Edvard skrev:Alltid trevlig tråd. Ska du ha en audilåda kopplad på 1.8:an? Bolt on?
Du är välkommen !fugazi skrev:Störtskönt bygge!![]()
Gillar väl inte Rennå eller nå frannska bilar i allmännhet, men Goudini o Douphin är ju kult och skitfränt!
Kommer gärna och kollar in bygget om det är ok, när jag är i "bynn" näste gång hörrdö...
Keep up the good work!
Tänk på att italienarna brukar vara bakfulla på rötjut hela tiden baraMattias Jonsson skrev:I´kväll kom jag fram till en sak. Jag hittade geometrin för ferrari 355 på rejsa.nu.
Eftersom jag bygger ny framvagn kan jag ju lika gärna ta dom måtten, dom stämmer förvånansvärt väl med mitt bygge.
Drivlinan är placerad på ungefär samma ställe, spårvidden stämmer bra och hjulbasen är inte så långt borta den heller.
Italienarna har säkert provkört sina teorier också, till skillnad från mig![]()
Synpunkter ?
Ja, det är klart, takhöjden är väl inte identisk mellan Dauphine och Ferrari 355
Det är samma grejer (motor, låda etc.) i passaten som audi a4, a6Edvard skrev:Alltid trevlig tråd. Ska du ha en audilåda kopplad på 1.8:an? Bolt on?
Tänk att jag fick tag på en Audi passat. Dom är jätteovanligaj björk skrev:Det är samma grejer (motor, låda etc.) i passaten som audi a4, a6Edvard skrev:Alltid trevlig tråd. Ska du ha en audilåda kopplad på 1.8:an? Bolt on?
Så Mattias låtsas att det är audigrejer han stoppar dit![]()
Slaktat passaten något ännu?
Tips, lossa kabelpiskan med det mindre kontaktstycket på motorstyrdonet (i den svarta lådan vid torkarna) då kan du lägga piskan över motorn och ta med hela skiten ner ihop med framvagnsbalken.
Andra delen av piskan blir nog jobbigare
Javisst, tack än en gång ! Har nog gjort 200 animeringar i programmet, med olika mått !!!mh skrev:Blir ju bra de där, kul att du fick fart på programmet !
Kryp & streck är fin fint de!