
Turbokoftan's 528 Turbo -91, 567whp/739Nm @ 1,6bar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
ohh fina baklysen och regplåt du fått trodde det var skattemärket som skulle försvinna inte siffrorna haha 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Ikväll skulle jag hämta några saker i garaget, men när man liks var där så passade jag på att punkta färdigt grenröret.
Blev inte riktigt nöjd med 2:ans cylinder, det blev lite väl tight vid genomföringen (pga kedjesträckaren och 1:ans dragning) så jag fick lov att göra en liten "lov" på den. Blev då 760mm lång.. Så rören ligger mellan 690-760mm, får se om man gör om det röret inte för att jag tror det spelar någon roll.. Men hade varit kul o legat kring 700 +/-20mm i alla fall.
Vad tror ni? Mycket böjar blev det..


Blev inte riktigt nöjd med 2:ans cylinder, det blev lite väl tight vid genomföringen (pga kedjesträckaren och 1:ans dragning) så jag fick lov att göra en liten "lov" på den. Blev då 760mm lång.. Så rören ligger mellan 690-760mm, får se om man gör om det röret inte för att jag tror det spelar någon roll.. Men hade varit kul o legat kring 700 +/-20mm i alla fall.
Vad tror ni? Mycket böjar blev det..


-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
jimzon haha, ja man är väl inte omöjlig.. =P Med wgn vet jag faktiskt inte riktigt än om jag ska vara ärlig, har några alternativa dragningar då jag försökte spara så mycket plats det bara gick mellan motor-kollektor. Får se när det är provmonterat med turbon på plats vad som ser ut att fungera bäst av dom.
JohanK Haha, jo det ser ju rätt stort ut! Jo det är ganska generöst med utrymme, dessutom blev det mycket rymligare i "sidled" med den kollektorn (gentemot att ha 3st pipor i bredd per sida).
Jag vet faktiskt inte. Man hör många olika teorier men jag ser fram emot att testa hur det (i verkligheten) skiljer sig i karaktär mot det förra, där skiljde det nog 35cm på 1:an och 6:an. Detta är dessutom byggt i 48mm, det förra var gjort av 42mm. Synd bara att man aldrig bänkade den något i sommar med förra setupen, hade varit trevligt och haft en kurva att jämföra mot.
JohanK Haha, jo det ser ju rätt stort ut! Jo det är ganska generöst med utrymme, dessutom blev det mycket rymligare i "sidled" med den kollektorn (gentemot att ha 3st pipor i bredd per sida).
Jag vet faktiskt inte. Man hör många olika teorier men jag ser fram emot att testa hur det (i verkligheten) skiljer sig i karaktär mot det förra, där skiljde det nog 35cm på 1:an och 6:an. Detta är dessutom byggt i 48mm, det förra var gjort av 42mm. Synd bara att man aldrig bänkade den något i sommar med förra setupen, hade varit trevligt och haft en kurva att jämföra mot.
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Fick ett par camberbrickor till bakvagnen tillverkade idag, tyvärr blev det inte riktigt bra då försänkningen blev för bred. Men det ska nog gå att ordna till, får se om man hinner montera det i helgen. Bultarna/brickorna är excenteriska och kommer från bmw m5 som har denna finess original.
Ser dock inte ut att kunna göra bakvagnen klar i helgen då bankrånardiffen blev försenad =( Hade den suttit monterad i ombudets kärra så hade den nog varit här förra veckan + snöfritt väglag i södergående riktning =)

Även ny Aeromotive btr med AN6 in/ut införskaffad. 2st 044 pumpar är även inköpta, tråkigt nog har man drullat bort avin till posten
Får åka och tala med dom imorgon..
Ser dock inte ut att kunna göra bakvagnen klar i helgen då bankrånardiffen blev försenad =( Hade den suttit monterad i ombudets kärra så hade den nog varit här förra veckan + snöfritt väglag i södergående riktning =)

Även ny Aeromotive btr med AN6 in/ut införskaffad. 2st 044 pumpar är även inköpta, tråkigt nog har man drullat bort avin till posten

-
- Forumsberoende
- Inlägg: 919
- Blev medlem: tis nov 01, 2005 10:44 am
- Ort: Hoting
cristoffer lalla ej på med några träplankor under fötterna nudå när knät blir bra.idrott luktar svett sport luktar avgaser som du vet
vem tillverkade camber grejjorna?pris?

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Pitbull, jajamen
readytorace, haha det har du så rätt i! Blir inge mer utförsåkning på ett bra tag nu.
Brickorna tillverkade vår mek på jobbet (från ett vanligt 6mm plattjärn), bultarna kostade styvt 250kr/par med brickor/muttrar på bmw om jag minns rätt.
Hämtade ut pumparna så nu är jag taggad till tusen på att skruva! Även fått tillbaka svetsen efter reparation
2st Bosch 044:


readytorace, haha det har du så rätt i! Blir inge mer utförsåkning på ett bra tag nu.
Brickorna tillverkade vår mek på jobbet (från ett vanligt 6mm plattjärn), bultarna kostade styvt 250kr/par med brickor/muttrar på bmw om jag minns rätt.
Hämtade ut pumparna så nu är jag taggad till tusen på att skruva! Även fått tillbaka svetsen efter reparation

2st Bosch 044:

-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Blev en insats ikväll, blev "klar" med framvagnen nu men måste byta fjädrarna fram då den blev på TOK för hög!
Bytte till 535 fjäderben med Bilstein dämpare, m5 krängningshämnare samt m5 bromsar. Oken såg ut så då jag köpte dom (ska målas om senare så ingen fara!)

Måste få ner den minst 50mm fram, som tur är har jag kvar de förra fjädrarna så de kommer nog väl tillhands igen:

Monterade även 60mm sänkningssatsen bak för att kunna måtta in placeringen av camberplattorna.

Bytte till 535 fjäderben med Bilstein dämpare, m5 krängningshämnare samt m5 bromsar. Oken såg ut så då jag köpte dom (ska målas om senare så ingen fara!)

Måste få ner den minst 50mm fram, som tur är har jag kvar de förra fjädrarna så de kommer nog väl tillhands igen:

Monterade även 60mm sänkningssatsen bak för att kunna måtta in placeringen av camberplattorna.
