Recept för 4-500hk i m50b25
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
Man ser direkt när man får ventilflyt med spikloggern. Man ser det även på kurvan. Vanosmaskinerna har riktigt klena fjädrar. Men icke vanos har inspänning på 35kg men vissa har varit neråt 25kg när man kikat.
På min gamla v8a så fick jag ventilflyt vid 7200 rpm med 0.5 bar. Vid 1 bar 6500 rpm och 2 bar 6000 rpm. Så de hänger ihop bra med laddtryck.
På min gamla v8a så fick jag ventilflyt vid 7200 rpm med 0.5 bar. Vid 1 bar 6500 rpm och 2 bar 6000 rpm. Så de hänger ihop bra med laddtryck.
vad hade du för fjädertryck?? jag fick ventilflyt vid 5200 och 0,3bar med mina orginal fjädrarAndreas Arthursson skrev:På min gamla v8a så fick jag ventilflyt vid 7200 rpm med 0.5 bar. Vid 1 bar 6500 rpm och 2 bar 6000 rpm. Så de hänger ihop bra med laddtryck.
vet inte vad dom låg på för tryck, men klent var det.
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
På den var det bara 130 lbs då. Sen körde jag 200 lbs men de mattades av till 130-140 igen så ventilen gick av. Köp inte Patriot fjädrarBlom142 skrev:vad hade du för fjädertryck?? jag fick ventilflyt vid 5200 och 0,3bar med mina orginal fjädrarAndreas Arthursson skrev:På min gamla v8a så fick jag ventilflyt vid 7200 rpm med 0.5 bar. Vid 1 bar 6500 rpm och 2 bar 6000 rpm. Så de hänger ihop bra med laddtryck.
vet inte vad dom låg på för tryck, men klent var det.
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
- Andreas Arthursson
- Forumsberoende
- Inlägg: 528
- Blev medlem: ons apr 09, 2008 9:10 pm
- Ort: Avesta
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
Re: Recept för 4-500hk i m50b25
BUMP
Drar upp denna tråden igen som jag hittade när jag sökte lite.
Undrar både över Patrik H's fråga om hur det blir att rakställa/vinkla upp lite och fler recept på en stabil m50maskin med 400hk. Tips på turbo/turbostorlek?
Är Vipec eller vems att föredra, eller funkar MS minst lika bra? Har fått för mig att det är mest en smaksak?
Drar upp denna tråden igen som jag hittade när jag sökte lite.
Undrar både över Patrik H's fråga om hur det blir att rakställa/vinkla upp lite och fler recept på en stabil m50maskin med 400hk. Tips på turbo/turbostorlek?
Är Vipec eller vems att föredra, eller funkar MS minst lika bra? Har fått för mig att det är mest en smaksak?
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro