toyota starlet => volvo 16v =>uppdaterat 1 juni
- Kökarmicke
- Forumsberoende
Jo för fan, kom över och kör! det är kul med balla bilar, brukar komma rätt många från stockholmstrakten å köra. IrocDanne, robban och patrik från norrtelje m.mmathias_a6 skrev:Bra jobbat.... fortsätt så.. Kanske tittar över i sommar och kör någon tävling hos er. Hört att de är skoj och verkar fungera bra
Holmström Motorsport
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
Micke Holmström
Chevy Cavalier med T5 4.39 - 262,5km/h@201m
6.82 - 326km/h@402m
1.04 i 60fot
Sponorer: Svensk Turboservice
Lubetools
PPF
MM-el
PrimaBil
Xmont.ax
Allmek
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
- mathias_a6
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Ja vi ska se vad vi kan hitta. Garage grannarna med Bmw turbo va över förra året o körde. Doktorn o Mats. De körde ju 8.99 på kjula sen.turon09 (AnTe) skrev:det skulle vara kul...mathias_a6 skrev:Bra jobbat.... fortsätt så.. Kanske tittar över i sommar och kör någon tävling hos er. Hört att de är skoj och verkar fungera braså plockar du med dig flera där ifrån med....
Jag träffade irocdanne igår.. hehe så självklart om vi är färdiga ska de köras så mycket det går.
TEAM N o r r o r t R a c i n g . S e -> http://www.norrortracing.se
-
- För mycket laddtryck
det låter bra detmathias_a6 skrev:Ja vi ska se vad vi kan hitta. Garage grannarna med Bmw turbo va över förra året o körde. Doktorn o Mats. De körde ju 8.99 på kjula sen.turon09 (AnTe) skrev: det skulle vara kul...så plockar du med dig flera där ifrån med....
Jag träffade irocdanne igår.. hehe så självklart om vi är färdiga ska de köras så mycket det går.

toyota starlet med Volvo 16v o hx52
Andreas Holmström
Andreas Holmström
- mathias_a6
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Bara fint... lite små jobb kvar inför sommarenturon09 (AnTe) skrev:det låter bra detmathias_a6 skrev: Ja vi ska se vad vi kan hitta. Garage grannarna med Bmw turbo va över förra året o körde. Doktorn o Mats. De körde ju 8.99 på kjula sen.
Jag träffade irocdanne igår.. hehe så självklart om vi är färdiga ska de köras så mycket det går.hur går det för dig med bilen då????

http://www.norrortracing.se/forum/files ... en_474.jpg
-
- För mycket laddtryck
hehe fräänt ska nog göra så som du gör jag med till en annan sommar...mathias_a6 skrev:Bara fint... lite små jobb kvar inför sommarenturon09 (AnTe) skrev: det låter bra dethur går det för dig med bilen då????
Hittade ju en intressant tråd här på sävar som man bara va tvungen att följa.. de såg så lätt ut så vi göra liknande prylar
http://www.norrortracing.se/forum/files ... en_474.jpg

jag tänker använda riktbänken som ram när jag bygger chassi

Andreas Holmström
Andreas Holmström
- mathias_a6
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Ja har bara inte orkat.. men nu kommer en uppdateringturon09 (AnTe) skrev:hehe fräänt ska nog göra så som du gör jag med till en annan sommar...mathias_a6 skrev: Bara fint... lite små jobb kvar inför sommarenHittade ju en intressant tråd här på sävar som man bara va tvungen att följa.. de såg så lätt ut så vi göra liknande prylar
http://www.norrortracing.se/forum/files ... en_474.jpgdu skulle behöva upp datera din tråd lite så man ser vad som händer??...
jag tänker använda riktbänken som ram när jag bygger chassi
-
- För mycket laddtryck
det ska vara 9,5/1 komp skall köra E85 och så är det custom beställa kolvar från JE för längre stakar 158mm och 23mm kolv bult...HenrikGM skrev:Hi. Very nice project.
What compression ratio are these pistons made for(assume stock thickness gasket and 16V head)?
I was not aware the JE made pistons for volvo; Are they meant to run 24mm pin? Stock compression height?
Andreas Holmström
Andreas Holmström
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
då var det dax för en uppdatering (bättre sent en aldrig)
det har hänt lite gran ses sist har hämtat en riktbänk så den ta upp en massa tid och plats i garaget så min bil har hamnat lite åt sidan...
men lite har det hänt på den med..
har fått tag i ett block i Enköping tack till pinnen för det och sen har jag haft det på borrning och toppdeckning och o-ringning till en här på holmen och så har jag haft toppen på planing hos en gammal farbror och så stod vi där och diskutera lite så det sluta med att han putsa kanaler och slipa inte ventilerna och så...
och så har jag trillat över ett sprut med det vart ett Vi-pec... och en så har jag handlat soppa pump och regulator av broder... men han har lite mera brotom en jag har för stunden så han har lånat det ett tag tills ja behöver den...
och så lite bilder då
blocket då

kolv och stake

och så toppen då

och lite bilder på insuget som har fått fuelrail fast svetsad

och sist motorn i helhet

har inte någe bilder på sprutet och pumpen men det kommer så småningom....
det var allt för denna gång ses
MvH AnTe
det har hänt lite gran ses sist har hämtat en riktbänk så den ta upp en massa tid och plats i garaget så min bil har hamnat lite åt sidan...
men lite har det hänt på den med..

har fått tag i ett block i Enköping tack till pinnen för det och sen har jag haft det på borrning och toppdeckning och o-ringning till en här på holmen och så har jag haft toppen på planing hos en gammal farbror och så stod vi där och diskutera lite så det sluta med att han putsa kanaler och slipa inte ventilerna och så...

och så lite bilder då

blocket då

kolv och stake

och så toppen då

och lite bilder på insuget som har fått fuelrail fast svetsad

och sist motorn i helhet

har inte någe bilder på sprutet och pumpen men det kommer så småningom....
det var allt för denna gång ses
MvH AnTe
Andreas Holmström
Andreas Holmström
- Kökarmicke
- Forumsberoende
-
- För mycket laddtryck