D24 turbo-byte

En plats för olje-brännare!
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm

D24 turbo-byte

Inlägg av Mr.Thulin »

skulle fråga om det är någon som har bra tips på vad man ska ha för turbo på en d24 turbo diesel intercooler för att få lite mer mos men ändå typ samma spoolup men kanske lite tidigare än original,någon som har något bra tips? :D
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10081
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Flyttade tråden till diesel.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
B_Christoffersson
Forumsberoende
Inlägg: 760
Blev medlem: fre dec 07, 2007 5:37 pm
Ort: luleå

Inlägg av B_Christoffersson »

skulle väll vara en vnt turbo från nån nyare diesel tex audi, men turbon i sig ger inte speciellt mkt hästar för att få mer att köra med så måste laddet upp och montera en intercooler
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm

Inlägg av Mr.Thulin »

jag har redan en klracing intercooler men vill ha en turbo med snabb spoolupp som sen håller i sig.
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende
Inlägg: 896
Blev medlem: sön dec 03, 2006 9:37 pm
Ort: Kalmar

Inlägg av Sleeper_86 »

pulssplitgrenrör osh en twinentry turbo, VNT är rätt dyra (iaf de större) samt inte de lättaste å få en vettig styrning på..
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Mr.Thulin
För mycket laddtryck
Inlägg: 128
Blev medlem: tis okt 30, 2007 10:33 pm

Inlägg av Mr.Thulin »

okej var ska jag få ett pulssplit ifrån,(= bygga ett får bli ett senare projekt.
Skriv svar