turbo T3/ T04E
turbo T3/ T04E
hur är det med klracings turbo som man läser om tex kampanj erbjudande har vi en T3/T04E med Kompressorhjul: 50,8mm
Turbinhjul: 56,8mm
Avgashus: A/R 0,63
Fläns: T3 kostar typ 2300 låter ju sjukt billigt MEN vad är haken?? skulle kunna vara 270 lager i stället för 360 lager . men spelar det någon roll om folk som kanske bara ska ladda 0.6-0.8 om man kör 270 lager egentligen .
Turbinhjul: 56,8mm
Avgashus: A/R 0,63
Fläns: T3 kostar typ 2300 låter ju sjukt billigt MEN vad är haken?? skulle kunna vara 270 lager i stället för 360 lager . men spelar det någon roll om folk som kanske bara ska ladda 0.6-0.8 om man kör 270 lager egentligen .
Fullboost
Re: turbo T3/ T04E
jag körde med 270 lager å de höll för över 1 kilo ladd ett 3-400mil.Fullboost skrev:hur är det med klracings turbo som man läser om tex kampanj erbjudande har vi en T3/T04E med Kompressorhjul: 50,8mm
Turbinhjul: 56,8mm
Avgashus: A/R 0,63
Fläns: T3 kostar typ 2300 låter ju sjukt billigt MEN vad är haken?? skulle kunna vara 270 lager i stället för 360 lager . men spelar det någon roll om folk som kanske bara ska ladda 0.6-0.8 om man kör 270 lager egentligen .
jag bytte dock dom mot 360 lager senare pga haveri men de var inte lagrenas fel..
360 lager till en sån snurra kostar max 1000kr inkl frakt...
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 49
- Blev medlem: fre jul 31, 2009 2:10 pm
- Ort: Västkusten
vet inte om dem e lika men jag tror det och jag tänkte främst på t3 t04E från kl racing. vet man att dem från kl kör 360 lager verkar det ju vettigt eller är det därför dem kör kampanj på t3 t04e 2290 spänn för att dem inte har 360 lager utan 270 lager.? ääh va fan man måste ju ringa o kolla med kl.
Fullboost
jag har tagit hem typ 10st sånna agg från xs nu, är samma som såljs på diverse ställen här i sverige på styling/tuningbutiker online.
finns två ollika den ena som säljs med wg-hus å den utan, det är mer eller mindre samma turbo, lite större kompressor på denm ena bara, dock marginell skillnad på dem.
jag har vart med om att lagrena sätter igen sej i 270 lagret pga en för trång oljekanal, lätt att fioxxa till, det är enda problemet vi haft med dem jag tagit hem.
ger på en relativt std b230 motor med snäppet vassare kam(typ vx3) runt 280-300 hästar vid strax över ett bar, med 531 topp några hästar till... "lagom" ladd om man vill det ska hålla är väll runt 1.5 bar med 360 lagret även m dem säkert pallar lite mer å där i ladd brukar det bli ca 350 häst....
så uppgradreat soppasystem är ett måste om man ska ladda över 0.7-0.8 bar
finns två ollika den ena som säljs med wg-hus å den utan, det är mer eller mindre samma turbo, lite större kompressor på denm ena bara, dock marginell skillnad på dem.
jag har vart med om att lagrena sätter igen sej i 270 lagret pga en för trång oljekanal, lätt att fioxxa till, det är enda problemet vi haft med dem jag tagit hem.
ger på en relativt std b230 motor med snäppet vassare kam(typ vx3) runt 280-300 hästar vid strax över ett bar, med 531 topp några hästar till... "lagom" ladd om man vill det ska hålla är väll runt 1.5 bar med 360 lagret även m dem säkert pallar lite mer å där i ladd brukar det bli ca 350 häst....
så uppgradreat soppasystem är ett måste om man ska ladda över 0.7-0.8 bar