Söker ca 76mm spjällhus. Någon som har erfarenheter av KL-Racings spjäll?
Priset är det inget fel på, snarare att man blir osäker på om kvalitén är tillräckligt hög. Själva trottelplattan ser ut att vara gjord i alu och inte mässing vilket känns tveksamt.
Andra alternativ är beggade 850-spjäll eller ett spjäll från Summit.
Tips på 70-75 mm spjäll
-
- Forumsberoende
BMW-spjällen är intressanta. Har ett 65 mm BMW-spjäll i dagsläget som jag vill byta ut. Kanske det är samma CC på bultarna?
Om du har möjlighet att maila bilder och info om CC vore det kanon. Har skickat mailadress via PM.
Fördelen med mässingstrottel är bla att den inte är lika känslig för värme. Det sista man vill är att den nyper på efter 15 varv på banan. Då riskerar man hela bilen, så det är inget område jag försöker spara in på.
Om du har möjlighet att maila bilder och info om CC vore det kanon. Har skickat mailadress via PM.
Fördelen med mässingstrottel är bla att den inte är lika känslig för värme. Det sista man vill är att den nyper på efter 15 varv på banan. Då riskerar man hela bilen, så det är inget område jag försöker spara in på.
var tvungen att springa å kolla på mitt insug eftersom jag kapat sönder mitt 16V insug idag så blev jag lite skeptisk till om det är 76mm? iaf mitt som varit på en automat var det 64mm utre och 54mm inre.Stener skrev:Volvo's 16v spjäll är ju 76mm också.
Blir ju bra mycket billigare att köpa ett sånt istället för ett nytt hos KL.
Spjällen är ju ingenting som vanligen strular så ifall man ska börja fundera på kvalité hos spjällen så måste man väl ha något spektakulärt på gång?
960 med 6cyl har väl större iaf.
vill inte bråka men så var det i mitt fall,