Mattes 242 - Åmsele
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
ok jag gör väll en liten uppdatering då, men de har ju hänt väldigt lite kan jag lova. typ ingenting
inhandlat lite bra å ha saker, en fuelcell för å få nå ordning på soppa systemet samt 2 nya biltemapumpar.
gick sönder säkert 6 st k-jet pumpar i somras av nån anledning, vet ej va de berodde på, om dom ej tålde e85 eller va de va
å nå värmebandage för å få bort lite värme under huven samt ev lite bättre sprutt på turbon. jag har även ett par FS324 kammar liggandes som man kanske monterar om man får ork att stumma tryckarna, eller ev köpa nå parnertryckare om man får råd.
Sen bli de väll mest å göra lite seriösare eldragningar å lite sånt för å få lite mer driftsäkerhet.
blev ju kört bra många hundra mil i sommras och de största problemet var väll att de gick åt lite bakaxlar samt 2 topppackningar i samband med att soppapumparna skar titt som tätt. men i övrigt är jag som nöjd, är ganska skönt att bilen funkat från påsk till senhösten med så pass lite bekymmer
en semesterbild
å som synes så har jag inte skrapat framrutan på hela vintern
inhandlat lite bra å ha saker, en fuelcell för å få nå ordning på soppa systemet samt 2 nya biltemapumpar.
gick sönder säkert 6 st k-jet pumpar i somras av nån anledning, vet ej va de berodde på, om dom ej tålde e85 eller va de va
å nå värmebandage för å få bort lite värme under huven samt ev lite bättre sprutt på turbon. jag har även ett par FS324 kammar liggandes som man kanske monterar om man får ork att stumma tryckarna, eller ev köpa nå parnertryckare om man får råd.
Sen bli de väll mest å göra lite seriösare eldragningar å lite sånt för å få lite mer driftsäkerhet.
blev ju kört bra många hundra mil i sommras och de största problemet var väll att de gick åt lite bakaxlar samt 2 topppackningar i samband med att soppapumparna skar titt som tätt. men i övrigt är jag som nöjd, är ganska skönt att bilen funkat från påsk till senhösten med så pass lite bekymmer
en semesterbild
å som synes så har jag inte skrapat framrutan på hela vintern
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
haha matte ta nu och byt motor i passaten och tina av volvon de ser ut som att den fryser lite
jag vill ju provåka igen nu när du ställt upp trycket lite till
jag vill ju provåka igen nu när du ställt upp trycket lite till
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
fränt konsept
mer stripp i sommar!
mer stripp i sommar!
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
ja skruvar så fingrarna blöder i passat skrället, nu äre bara å fylla olja å provstarta den, men de bli i morrn.
Jo de blir väll å prova nån mer strippenrepa i sommar förhoppningsvis, måste bara fixa nå nya bussningar till bakvagnen så man får bort däckstuddset
Tycker de borde gå köra en låg 11 eller kanske till å med en hög 10 bara allt lirar. men då måste nog nån annan hålla i mappdatorn
Jo de blir väll å prova nån mer strippenrepa i sommar förhoppningsvis, måste bara fixa nå nya bussningar till bakvagnen så man får bort däckstuddset
Tycker de borde gå köra en låg 11 eller kanske till å med en hög 10 bara allt lirar. men då måste nog nån annan hålla i mappdatorn
-
- Mytoman
- Inlägg: 441
- Blev medlem: mån feb 02, 2004 1:28 am
de låter bra de fan vad snabbt du fixade ny motor till passatenMattias wikberg skrev:ja skruvar så fingrarna blöder i passat skrället, nu äre bara å fylla olja å provstarta den, men de bli i morrn.
Jo de blir väll å prova nån mer strippenrepa i sommar förhoppningsvis, måste bara fixa nå nya bussningar till bakvagnen så man får bort däckstuddset
Tycker de borde gå köra en låg 11 eller kanske till å med en hög 10 bara allt lirar. men då måste nog nån annan hålla i mappdatorn
ja lite nya bussningar och en koppling som fungerar så hade du kört bra mycke fortare i somras
man såg att de inte lirade ihop i startenoch de blev som lite hoppigt och svårt att växla
har du kollat vilka bussningar som är dåliga eller är de alla typ
nog tyckte jag du hade bra koll på mapdatorn när vi var ut med palles bil i sommar och du vet ju vem som kommer få hjälpa mig grovmappa över telefon i sommar om de nu blir vems på min rodd
bygger om en nash från 1939 till hotrod
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
volvo 965 v90 -98 till salu 35 000kr
kan tillägga att min tangentbort är fullt i grogg därav en hel del missade bokstäver
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
Tänkte ju bara byta tändstift å torkarblad inför i år men de sket sig
gjorde ett komptest och de var 1kg mindre på ettans cyl än på dom andra tre så jag rev isär för å kika men kan då inte finna nått direkt fel.
men då allt liks är isär så blir de å montera h-profil, nå nya lager å nå nya ringar. har även haft lite fredagsmys å lindat grenröret.
Jag har ju även byggt ett nytt insug med trattar å hela köret i äkta plåt som jag ska försöka få ork att matchporta mot toppen, den där kanten på 5mm som finns där är nog inte så nyttig.
gjorde ett komptest och de var 1kg mindre på ettans cyl än på dom andra tre så jag rev isär för å kika men kan då inte finna nått direkt fel.
men då allt liks är isär så blir de å montera h-profil, nå nya lager å nå nya ringar. har även haft lite fredagsmys å lindat grenröret.
Jag har ju även byggt ett nytt insug med trattar å hela köret i äkta plåt som jag ska försöka få ork att matchporta mot toppen, den där kanten på 5mm som finns där är nog inte så nyttig.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1304
- Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
- Ort: Norrtälje
- Kontakt:
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
Nu är då bilen igång igen, har kört ca 30mil i veckan å nött in grejjorna
Men självklart så lyckades jag igår med att slita av en drivaxeln. så de är väll bara att byta bakaxel igen. 5e gången gillt eller vad man säger
Går att göra fruktansvärt långa svartstreck när den bara skottar ett hjul.
Motorn innan monteringen
åsså lite styling monterat
Men självklart så lyckades jag igår med att slita av en drivaxeln. så de är väll bara att byta bakaxel igen. 5e gången gillt eller vad man säger
Går att göra fruktansvärt långa svartstreck när den bara skottar ett hjul.
Motorn innan monteringen
åsså lite styling monterat
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 320
- Blev medlem: mån mar 19, 2007 6:50 pm
- Ort: Piteå
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
mmh. jag har åkt runt i nästan en vecka med en drivaxel och inget har hänt. bara å dunka ur skiten å bta å åka vidare
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 712
- Blev medlem: tis mar 15, 2005 7:44 pm
- Ort: Arvidsjaur
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 7:40 pm
- Ort: arjeplog