Volvo 144 16v Turbo - 480whp 612Nm @ 1,7Bar

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Henrik Wessman
För mycket laddtryck
Inlägg: 386
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av Henrik Wessman »

Liten uppdatering, Har flyttat in i nytt garage osv, Därför de gått segt.

Grenröret i stort sett klart.
Bild
Bild

Va tror ni som vet, är mitt första grenrör :roll:
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426

Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende
Inlägg: 1929
Blev medlem: lör sep 05, 2009 7:11 pm
Ort: Markaryd

Inlägg av JohanK »

Ser riktigt bra ut tycker jag, är det delat?
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Användarvisningsbild
Henrik Wessman
För mycket laddtryck
Inlägg: 386
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av Henrik Wessman »

Ja de ä twin-entry om de va de du mena?
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426

Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
Ferken
För mycket laddtryck
Inlägg: 342
Blev medlem: mån apr 07, 2008 9:06 pm

Inlägg av Ferken »

Ser riktigt gött ut, Ser ut att bli riktigt bra med plats med rakställningen.. Lycka till! :)
Fredrik
Användarvisningsbild
Henrik Wessman
För mycket laddtryck
Inlägg: 386
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av Henrik Wessman »

Har fixat WG rör nu så äntligen är grenröret klart, dags att börja med insuget.

Här kommer några bilder, komentera gärna :lol:
Bild
Bild
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426

Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
Användarvisningsbild
Henrik Wessman
För mycket laddtryck
Inlägg: 386
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av Henrik Wessman »

Fått till en början av insug idag också.

Får se om de slutar med succè lr inte :thumbright:

Bild
Bild

Va tror ni? :roll:
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426

Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Inlägg av Manne »

Ja tycker de ser jävligt bra ut ja :D
Patrik Lindgren
Användarvisningsbild
Landa_in_Racing
Forumsberoende
Inlägg: 811
Blev medlem: tis dec 04, 2007 8:24 pm
Ort: Södra Dalsland

Inlägg av Landa_in_Racing »

Blir nog kalas! :thumbright:
Volvo C70 -00
Volvo 144 -68 B23T
Volvo 244 -75
Användarvisningsbild
Henrik Wessman
För mycket laddtryck
Inlägg: 386
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av Henrik Wessman »

Inte hänt så mkt med insuget nu p.g.a detta arbetet :D
Bild

16"x8,5" och till dessa har jag 4st Toyo R888, Hoppas på bra fäste :)
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426

Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
Användarvisningsbild
Eddie
För mycket laddtryck
Inlägg: 250
Blev medlem: tis dec 16, 2003 9:40 pm
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Eddie »

Ser fint ut :thumbright:
Är det först centrumvända, sen breddade på "baksidan". Varför gör man så istället för att bara bredda "framsidan" utan att centrumvända?

Mvh Eddie
Användarvisningsbild
Henrik Wessman
För mycket laddtryck
Inlägg: 386
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av Henrik Wessman »

Tackar, Dom har för högt offset så att dom tar i innåt annars, sen slipper man ha en svetskant utåt som måste spacklas mm för att få fin :thumbright:
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426

Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
volvokalle1
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm

Inlägg av volvokalle1 »

Vad har du för tändföljd på motorn?
Användarvisningsbild
Henrik Wessman
För mycket laddtryck
Inlägg: 386
Blev medlem: fre jul 25, 2008 4:51 pm
Ort: Munkfors

Inlägg av Henrik Wessman »

Förra motorn hade 1,3,4,2 med wastfire. På denna blir de utan wastfire.

mvh
--------------------------------------------------------------------------
BMW 327 turbo "Projekt" http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=51426

Volvo 144 16v turbo http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=32395
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Inlägg av Manne »

Förjävla fina fälgar, men de ser ut som du missat att svetsa överallt? kommer nog läcka å ha sig.. :hihi:
Patrik Lindgren
volvokalle1
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 59
Blev medlem: sön feb 24, 2008 7:39 pm

Inlägg av volvokalle1 »

Henrik Wessman skrev:Förra motorn hade 1,3,4,2 med wastfire. På denna blir de utan wastfire.

mvh
Har du inte dragit rören fel då, om du ska köra med twinentry?
Skriv svar