Skilnader Skoda Pickup VS Vw Caddy Pickup

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Skilnader Skoda Pickup VS Vw Caddy Pickup

Inlägg av Dennis Öhman »

Vad skiljer bilarna? Tänker på årsmodellerna 97 och 98 typ.. Är suger på en pga slippa dra crossen på släp, vet att man måste ha backgaveln öppen men de skiter jag i..

Men vad skiljer dom? Samma motor (tänker på bensinarna 1,3 och 1,6)?
Kvalitet? Ös på om ni vet något..
Dänniz 073-8447664
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

1,3 finns väl inte i caddy, det är väl det och vad som står på bilen som skiljer typ..
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

j björk skrev:1,3 finns väl inte i caddy, det är väl det och vad som står på bilen som skiljer typ..
aha okey, såg bara att skoda hade en 1,3a som verkar vanligast i pickuperna.. Något mer vettigt att säga?
Dänniz 073-8447664
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

De rostar rätt bra.
Kolla speciellt hjulhusen bak innifrån flaket, runt stötdämparinfästningarna.

1,3 är skodas egen maskin, en 2ventils 3 lagrad stötstångsmaskin..
Sjukt billiga delar till den motorn.
lovepow
För mycket laddtryck

Inlägg av lovepow »

rostar som sagt överallt. kupe fläkten på skoda verkar ha nåt problem för dem får man leta rejält efter på skroten. framlycktorna är ett smått projekt att byta ut om man är rädd om lacken.

rena rama pansarvagnen nu på vintern. helt grym!
när bes går ut på min nuvarande pickup så blir det helt klart en till.

OBS det finns inga plåtdelar att få tag på till de utsatta ställena.
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

vi köpte 2 nya skoda pickup en 98,en 00. diesel. som firmabilar. å de va fullgas jämt å olika chaförer dom plågades en del i 22-25000mil då vi sålde dom.de va aldrig nå problem me dom.
tel 0707149931
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Aokey, jo rost har jag oxå sett.. Dieseln verkar stryktålig som sagt och jag hört oxå, Men blir en bensinare dels pga 1500:- lägre skatt och ska inte användas som första bil direkt, har ju hund och ska bara ha den att köra crossen men eller om tjejen måste ha v70:n.
Inga andra standardfel i övrigt?
Dänniz 073-8447664
Bassek
För mycket laddtryck

Inlägg av Bassek »

1,3 motor`n går ruskigt billigt, fast behöver lite ventiljustering mm då och då, växellådan brukar rasa på högmilare (över 20000), bra och byta olja+ packboxar någon gång på den för problemfrihet :thumbright: Höjdjusteringen av framlycktorna är av någon vätskemodell och brukar gå sönder :thumbdown: men går att bygga bort :roll: Annars det vanliga vag-sjukorna, hjullager stötdämpare mm som får bytas var 15000 mil ungefär/Basse
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Bassek skrev:1,3 motor`n går ruskigt billigt, fast behöver lite ventiljustering mm då och då, växellådan brukar rasa på högmilare (över 20000), bra och byta olja+ packboxar någon gång på den för problemfrihet :thumbright: Höjdjusteringen av framlycktorna är av någon vätskemodell och brukar gå sönder :thumbdown: men går att bygga bort :roll: Annars det vanliga vag-sjukorna, hjullager stötdämpare mm som får bytas var 15000 mil ungefär/Basse
Tackar :)
Dänniz 073-8447664
freiman
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av freiman »

ganska stötig och obekväm att åka i men e ju inte direkt byggd för långfärd, ska tydligen vara mindre ljudisolering i skodan än caddyn.

på skodan vi har på jobbet så rasa generatorn som var av ngn inhemsk tillverkare men gick att byta ganska så problemfritt mot en bosch från en annan skoda.

1,3 liters motorn e ju plutte liten oxå så en turbo borde nog vara ganska lätt att få plats med..
johan freiman
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

freiman skrev:ganska stötig och obekväm att åka i men e ju inte direkt byggd för långfärd, ska tydligen vara mindre ljudisolering i skodan än caddyn.

på skodan vi har på jobbet så rasa generatorn som var av ngn inhemsk tillverkare men gick att byta ganska så problemfritt mot en bosch från en annan skoda.

1,3 liters motorn e ju plutte liten oxå så en turbo borde nog vara ganska lätt att få plats med..
Näe inge turbo, Bara köra billigt med crossen :hihi:
Dänniz 073-8447664
Theis
För mycket laddtryck

Inlägg av Theis »

Växellänkaget blir slappt som fan. Det har en tendens att regna in som sen rinner ner i säkringsdosan (varit med om 3 st där det gjort så på)
Dieselpump är inget jätteovanligt att dom går sönder. Kompisens hade nybytt när han köpte den och en annan kompis fick byta på sin + jag har gjort en renovering på en annan caddy diesel där packboxen sprang läck.

Fruktansvärt obekväm bil att köra men förbannat bra o ha om man bor lite utanför och behöver köra skit :thumbright:

kom på att caddyn har durkplåt i flaket och skodan har trä. sen skilljer dekalerna och märket i grillen på dom typ =)
Theis Christiansen

Helsingborg

142 turbo

4.93s and 232km/h 1.14 60 fot @201m
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Theis skrev:Växellänkaget blir slappt som fan. Det har en tendens att regna in som sen rinner ner i säkringsdosan (varit med om 3 st där det gjort så på)
Dieselpump är inget jätteovanligt att dom går sönder. Kompisens hade nybytt när han köpte den och en annan kompis fick byta på sin + jag har gjort en renovering på en annan caddy diesel där packboxen sprang läck.

Fruktansvärt obekväm bil att köra men förbannat bra o ha om man bor lite utanför och behöver köra skit :thumbright:

kom på att caddyn har durkplåt i flaket och skodan har trä. sen skilljer dekalerna och märket i grillen på dom typ =)
Bra inlägg :thumbright: Jo vet att dom e obekväma men nog fan duger den i 70knyck åt mej att flytta röven. Gräver efter en jag nu..
Dänniz 073-8447664
ErikR
För mycket laddtryck

Inlägg av ErikR »

Jag hade otät ruta med vatten på golvet som resultat, samt slappt växellänkage.
Billiga delar dock. Infästningen till spakstället kan man klämma till med polygrip så tightar man till det lite.
Ventilkåpan sitter med 2 skruv. Lätt att justera ventilspelet. Lättmekad bra bil, ångrar att jag sålde min.
Dett gäller en Skoda 1,3 -98
Om du vill ha ett högskåp gratis så ligger ett på min tomt i Norrköping :D
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
ErikR
För mycket laddtryck

Inlägg av ErikR »

Bör finnas många runt om i landet. Var det inte Skodan som såldes ny för 75K + moms?
http://www.projekteffekt.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar