Recept 300dt

En plats för olje-brännare!
Digiboost
Lite mer laddtryck
Inlägg: 32
Blev medlem: tis dec 08, 2009 8:29 pm
Ort: Finland

pump

Inlägg av Digiboost »

Kan ju tillägga att om man skickar en pump till Mynä, så kan man kallt räkna med minst 10000kr för uppgraderingen (7mm tappar). Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
Suomi Finland Perkele!!!
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

Inlägg av Figurt »

vilken automatlåda är smart och använda i ett sådant bygge?
dieselmeken
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 51
Blev medlem: sön jun 14, 2009 1:25 pm

Inlägg av dieselmeken »

figurt skrev:vilken automatlåda är smart och använda i ett sådant bygge?
Ingen.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

dieselmeken skrev:
figurt skrev:vilken automatlåda är smart och använda i ett sådant bygge?
Ingen.
Det är ju vissligen alltid rätt svar :hihi:

Jag tycker väl att det borde finnas lådor att hitta som är lämpliga i usa?
Amazon221
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: tor jul 13, 2006 7:39 pm

Inlägg av Amazon221 »

j björk skrev:
dieselmeken skrev: Ingen.
Det är ju vissligen alltid rätt svar :hihi:

Jag tycker väl att det borde finnas lådor att hitta som är lämpliga i usa?
Mercas automat ger sig vid 300, beroende på den som kör
Men på andra sidan pölen finns ju gott om stadiga automater, en preppad TH400 eller liknande borde hålla mer än väl
Bonden_85
Lite mer laddtryck
Inlägg: 15
Blev medlem: tis jan 12, 2010 6:09 pm
Ort: Hedemora

Inlägg av Bonden_85 »

Vet att det finns folk i Finland som bygger om MB's automater men jag har aldrig fått några säkra uppgifter om exakt hur mycket dom pallar.

Kanske någon av våra finsktalande vänner här kan berätta mer?
Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
Beror ju på om man enbart är intresserad av toppeffekt.
Jag använder min mynäfierade benz till och från jobbet varje dag, då känns en Hx40 helt OK :hihi:
F.Ö en prima pendlarbil som lätt går att köra under litern.

//Johan
Johan Perers
t_walla
För lite laddtryck
Inlägg: 9
Blev medlem: tor sep 24, 2009 7:36 am

Inlägg av t_walla »

Jag kör med automat och håller på att renovera en och göra så den greppar mer.. Den jag har nu slirar en aning vid 3000-5000 så lite nya lameller å lite fix så ska jag nog få den bra .. Skulle inte vilja byta till en cheva låda i allafall... Mycket jobb och så tror jag inte de blir billigare heller...
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

Inlägg av Figurt »

kanske blir att byta till manuell då..
hur passa en getrag storleken alltså? eller pallar vilken låda som hellst?
vad gör man med insprutet?
Användarvisningsbild
E.Börjesson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 48
Blev medlem: ons feb 10, 2010 12:43 am
Ort: Kinna

Inlägg av E.Börjesson »

Insprutet? Du har en pump..
http://www.autofiber.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Kolfiber
Glasfiber
Kevlar till din bil !
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

Inlägg av Figurt »

E.Börjesson skrev:Insprutet? Du har en pump..
spridare menade jag :)
frantzen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: fre jan 08, 2010 11:34 pm
Ort: Hedemora

Inlägg av frantzen »

räcker väl med att kolla så sprutbilden är fin och shimsa upp dom till 135 bar som det är i turbodieseln orginal
Fat people are harder to kidnap!
Amazon221
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: tor jul 13, 2006 7:39 pm

Inlägg av Amazon221 »

Bonden_85 skrev:Vet att det finns folk i Finland som bygger om MB's automater men jag har aldrig fått några säkra uppgifter om exakt hur mycket dom pallar.

Kanske någon av våra finsktalande vänner här kan berätta mer?
Och en Holset Hx55 med 22:ans avgashus är att rekomendera till sexan.
Beror ju på om man enbart är intresserad av toppeffekt.
Jag använder min mynäfierade benz till och från jobbet varje dag, då känns en Hx40 helt OK :hihi:
F.Ö en prima pendlarbil som lätt går att köra under litern.

//Johan
Du såg säkert annonsen på mbsca om ombyggnad av pumpar, var ju nån finne, som nämnde att automaterna skulle hänga med upp mot 300, men de beror ju som sagt på HUR det körs, din körstil kanske inte är så optimalt för en automat. Och vad jag läst mig till så är risken stor att automaten slirar mellan växlingarna

HX40 känns som en lämplig turbo ja, har stora planer på att köra med de på min 603, och att den går köra rätt snålt var ju nått jag längtat efter att höra, kanske är skillnad på 606an och 603an i det fallet, har aldrig kört nån merca med 606 så där kan jag inte uttala mig
Figurt
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: ons jan 13, 2010 1:36 am

Inlägg av Figurt »

frantzen skrev:räcker väl med att kolla så sprutbilden är fin och shimsa upp dom till 135 bar som det är i turbodieseln orginal
min bil är en turbodiesel orginal :) räcker de då tro du?
frantzen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 45
Blev medlem: fre jan 08, 2010 11:34 pm
Ort: Hedemora

Inlägg av frantzen »

figurt skrev:
frantzen skrev:räcker väl med att kolla så sprutbilden är fin och shimsa upp dom till 135 bar som det är i turbodieseln orginal
min bil är en turbodiesel orginal :) räcker de då tro du?
Ja fan! kolla bara så sprutbilden är ok och att dom inte skiljer i öppningstryck så går det hur bra som helst!
Fat people are harder to kidnap!
Rasmus 85
För mycket laddtryck
Inlägg: 171
Blev medlem: fre okt 24, 2008 4:38 pm
Ort: Pedersöre, finland

Inlägg av Rasmus 85 »

Som jag har förstått så brukar finska mercedestrimmare plocka flera lameller i lådan så de ska hålla...
wccc.fi är ett forum
Skriv svar